رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در گفت و گو با جام‌جم آنلاین:

نتیجه جلسه مهم درباره طرح رجیستری تلفن همراه / اجرای آزمایشی از 28 مهرماه

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و دستگاه های صوتی، ‌تصویری و تلفن همراه از اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه بر روی یک یا دو برند که نمایندگی آن در ایران است و نیز می‌تواند قاچاق بیشتری داشته باشد، از 28 مهرماه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۸۰
نتیجه جلسه مهم درباره طرح رجیستری تلفن همراه / اجرای آزمایشی از 28 مهرماه

ابراهیم درستی از تشکیل جلسه طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه به جام‌جم آنلاین خبر داد و گفت: جلسه‌ای در اتاق بازرگانی با حضور مدیرکل امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت، هیئت رئیسه انجمن واردکنندگان تلفن همراه و رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و دستگاههای صوتی ،‌تصویری و تلفن همراه تشکیل شد که جلسه‌ای پربار بود.

وی ادامه داد: در جلسه طرح رجیستری مسئول سایت به" آماده بودن زیرساخت‌ها و عملیاتی شدن آن برای هماهنگی بین اپرتورها" اشاره کرد. پس از راه اندازی آن، در صورت بروز مشکل در اجرای کار مرتفع خواهد شد و پیشنهاد من در جلسه این بود که در ابتدا بر روی یک یا دو مدل از گوشی‌هایی اجرا شود که بیشتر بصورت قاچاق وارد می‌شوند تا بازار را دچار التهاب نکند. اجرای این طرح از ابتدا و برای تمام مد‌ل‌ها باعث بروز نوسانات و مشکلاتی در بازار خواهد شد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و دستگاههای صوتی، ‌تصویری و تلفن همراه تاکید کرد: طرح تعرفه و مالیات بر ارزش افزوده باید بازنگری شود و در صورت کاهش آن بار دولت منفی نمی شود زیراکه بخش قاچاق دیگر فعال نخواهد بود و ورود کالا به صورت مستقیم از گمرک‌ها انجام خواهد شد؛ دولت باید کارهای بروکراتیک اداری را کمتر کند البته جای تقدیر دارد زیراکه نسبت به گذشته کارها بسیار هموار شده است.

درستی بیان کرد: بستر قاچاق از دهه 80 فراهم شد و در حال حاضر کمتر شده است اما، اگر در سال 15 میلیون گوشی تلفن همراه نیاز باشد، شاید تنها حدود 3 میلیون آن از مبادی رسمی وارد شود و بقیه بصورت قاچاق وارد کشور می‌شود بنابراین سهم بازار را باید تعیین کنیم و ببینیم آیا شرکت‌های وارد کننده قادر به تامین سهم بازار هستند؟

وی ادامه داد: برای اجرای طرح رجیستری نیاز به هماهنگی بین اپراتورها است و باید معایب موجود در گذشته برطرف شود. می‌بایست کارگروهی تخصصی در این زمینه متشکل از انجمن واردکنندگان تلفن همراه، اتحادیه صوتی ،‌تصویری و تلفن همراه، سازمان صنعت،معدن، تجارت و ارگان‌های ذیربط، تشکیل شود تا اگر در اجرا مشکلی بوجود آمد بتوانیم آن را برطرف کنیم.

ابراهیم درستی، گوشی تلفن همراه را جزئی از سبد خانوار دانست و تصریح کرد: حداقل تا یک دهه دیگر چیزی به نام رایانه وجود نخواهد داشت و تمام نرم افزارها در موبایل‌ها گنجانده خواهد شد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و دستگاههای صوتی، ‌تصویری و تلفن همراه در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت ارز تاثیری بر روی قیمت گوشی خواهد داشت، گفت: ایران برای تولید گوشی همراه، سهمی در بازار ندارد و قیمت گوشی تلفن همراه وابسته به قیمت ارز است؛ با تک نرخی شدن قیمت ارز و ثبات آن، قیمت در بازار گوشی نیز ثبات خواهد داشت در غیر اینصورت بالارفتن نرخ ارز بی‌تاثیر بر قیمت گوشی برای مصرف کننده نخواهد بود و امید داریم بازار ارز به ثبات لازم برسد.

نسترن نعمتی/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها