پس از پیگیری علت مرگ عباس کیارستمی توسط خانواده‌ و جمعی از دوستان این استاد هنرمند و جریانات و شایعاتی که در این خصوص منتشر شد، اخیرا رئیس جدید سازمان پزشکی در رابطه با گمانه‌زنی‌های متفاوت از علت اصلی فوت عباس کیارستمی گفت: متاسفانه همیشه سعی می‌کنیم از کاه، کوه بسازیم و خبر رسانی‌های ما خوب و دقیق برای مردم نیست. این گفته رئیس سازمان پزشکی، واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۳۴
حمید فرخ نژاد: اقای دکتر نگاهتان نگاه مرده شور به جسد بود/ مهراب قاسمخانی: ندانستن عیب نیست ولی این همه ندانستن انصافاً عیبه + تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین، از بهمن پسر احمد کیارستمی تا حمید فرخ‌نژاد و مهراب قاسمخانی به این اظهار نظر دکتر ایرج فاضل رئیس نظام پزشکی واکنش نشان دادند.

فرخ نژاد نوشت:

«چقدر تلخ، چقدر غم انگیز وقتی انقدر در کارمان حرفه ایی شویم که بودن یا نبودن جزئی از حرفه مان شود ، انقدر که "جان" ارزش "کاه "بگیرد ، اقای دکتر نگاهتان نگاه مرده شور به جسد بود ،شان شغل و پستتان بالاتر از این هاست ،برادری داشتم هم لباس شما ولی به اندازه شما حرفه ای نبود بارها چشمان خیسش را در غم رفتن بیماری دیده بودم ، مرگ حق است برای همه ،چه شما چه عباس کیارستمی ولی شانی هم پای زندگی دارد ،”کاه” دیدن مرگ یک انسان نگاه قاتل است نه پزشک،امیدوارم در انتخاب کلمات اشتباه کرده باشید ،عذرخواهی کنید نه از سینماگران ، از همکارانتان که شان پزشک بسیار بالاتر از کلام شماست.»

مهراب قاسمخانی هم در پست اینستاگرامی اش نوشت:

«اصلاً بعضیا رو ولشون میکنی، زرتی پزشک ستیزی میکنن. الآنم این طفلی دکتر فاضل یه حرفی زده، هی بیخودی میستیزنش. بابا طرف رئیس سازمان نظام پزشکیه. نباید یه وقتایی دو کلمه حرف بزنه؟ حالا نه که فکر کنید چیز خاصی هم گفته ها. فقط در مورد فوت آقای کیارستمی گفته که چرا بعضیا "از کاه، کوه میسازن".... خب بابا شاید طفلی معنیش رو نمیدونسته. ادبیات که نخونده، پزشکی خونده. نفهمیده توی این اصطلاح از کلمه "کاه" به معنی چیز بی ارزش استفاده شده. مثلاً شاید فکر کرده معنی این اصطلاح اینه که " نام آقای کیارستمی چون کوهی است که هیچ کاهی نمیتواند به آن گزندی برساند"... حتماً حالا فوری میگید به این معنی رسیدن خیلی بعیده. باشه، ولی خب محال که نیست. ممکنه یه نفر قوه استنتاجش اینجوری کار کنه. پ.ن: ندانستن عیب نیست... ولی این همه ندانستن انصافاً عیبه»

بهمن کیارستمی در رابطه با صحبت‌های رییس جدید سازمان نظام پزشکی در مورد پایان یافتن نتیجه پرونده پزشکی عباس کیارستمی به روزنامه هفت صبح گفته است:

«تا قبل از تغییر رییس سازمان نظام پزشکی، گروه قبلی حداقل تلاش می‌کردند تا به نوعی پیگیر پرونده پدرم باشند اما از زمانی که گروه جدید مستقر شده به طور کلی همه چیز تغییر کرده است. من تعجب می‌کنم چطور آقای فاضل می‌گوید نتیجه پرونده پدرم مشخص شده؟ در جلسه آخری که با وزیر بهداشت و رییس قبلی سازمان نظام پزشکی داشتیم،‌ قرار بر این شد که این پرونده در کمیسیون عالی نظام پزشکی بررسی شود. با آمدن رییس جدید اما این اتفاق رخ نداد و حالا می‌گویند نتیجه پرونده مشخص شده است.»

فرزند عباس کیارستمی درباره صحبت‌های رییس جدید سازمان نظام پزشکی می‌گوید: «جمله آخر رییس سازمان نظام پزشکی بیشتر از همه من را ناراحت کرد. ایشان گفته‌اند متاسفانه همیشه سعی می‌کنیم از کاه، کوه بسازیم و خبر رسانی‌های ما خوب و دقیق برای مردم نیست. سوال من از آقای فاضل این است که منظورشان از کاه چیست؟ آیا مرگ پدرم کاه بوده؟ خطای پزشکی کاه است؟ مرگ یک بیمار به دلیل خطای پزشکی کاه است؟»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها