رژیم صهیونیستی طی پانزده سال گذشته توانست با ضمیمه کردن بخش های وسیعی از اراضی کرانه باختری به مناطق تحت سیطره خود، بیش از پیش نقشه های استعمارگرانه خود را در خاک فلسطین تحکیم بخشد
کد خبر: ۱۰۸۱۵۱۱
دیوار نژادپرستانه با 35 دروازه نظامی + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سال 2002 میلادی در چنین روزهایی رژیم صهیونیستی به بهانه پیشگیری از عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان، کار ساخت دیوار حائل بین کرانه باختری و مناطق اشغالی سال 1948 را در امتداد خط موسوم به «خط سبز» آغاز کرد.

به اعتراف رسانه های رژیم صهیونیستی، دیوار حائل 35 دروازه نظامی دارد که مانع از دسترسی آزادانه کشاورزان فلسطینی به مزرعه و کشتزارهایشان می شود و این کشاورزان باید برای سرکشی به زمین کشاورزی خود ولو برای چند ساعت مشخص از دستگاه های رژیم صهیونیستی مجوز بگیرند. در این دروازه ها 32 ایست بازرسی وجود دارد که از آن به نام گذرگاه یاد می شود.

شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی با استناد به اطلاعات اعلام شده از سوی بانک جهانی نقل کرد که اراضی کشاورزی موجود در پشت دیوار حائل تنها 8 درصد از محصولات کشاورزی فلسطینیان را شامل می شود.

»محمد هادیه» مشاور حقوقی اداره امور مذاکرات در گفت و گو با ایرنا ضمن تشریح این موضوع گفت: 85 درصد از دیوار حائل یعنی بخش اعظم آن در مناطق اشغالی بعد از سال 1967 ساخته شده و همین مساله پرده از نیت واقعی رژیم صهیونیستی برمی دارد.

هادیه افزود: هدف اصلی رژیم صهیونیستی آن است که هیچ فرصتی برای برپایی دولت فلسطین در آینده باقی نگذارد چرا که این دولت فاقد مولفه هایی همچون استقلال و هیمنه و امکان برقراری ارتباط با دیگران خواهد بود.

دیوار حائل اسرائیل، ده ها روستای اطراف را به زندان هایی تبدیل کرده که امکان ارتباط جغرافیایی و اجتماعی با مناطق اطراف را از دست داده اند.

«ابراهیم زعاتره» رئیس شورای روستای «شیخ سعد» واقع در جنوب شهر قدس به خبرنگار ایرنا گفت: ساخت دیوار حائل باعث پراکنده شدن بسیاری از خانواده های فلسطینی ساکن این منطقه شده و به بافت اجتماعی آن آسیب زده است.

وی افزود: برخی از خانواده ها ارتباط خود را با بستگان درجه یک خود به طور کامل از دست داده اند؛ به عنوان مثال در روستای «شیخ سعد» بیشتر خانواده ها به دو دسته تقسیم شده اند؛ برخی در این روستا و برخی نیز در روستای «جبل المکبر» که آنسوتر واقع شده زندگی می کنند.

زعاتره با اشاره به تاثیرات منفی این دیوار بر بخش آموزشی گفت: دانش آموزان برای رسیدن به مدارس خود در خارج از روستا مجبورند هر روز مسیری طولانی را بپیمایند.

ایست های بازرسی رژیم صهیونیستی در دو سوی دیوار حائل و معطلی های طولانی مدت برای صدور مجوز عبور و مرور از آن به یکی از دردسرهای تکراری اهالی منطقه تبدیل شده است.

دادگاه لاهه در تاریخ نهم جولای 2004 حکم مشورتی مبنی بر غیر قانونی بودن ساخت دیوار حائل را صادر کرد. 150 عضو سازمان ملل از جمله همه 25 کشور عضو اتحادیه اروپا نیز به غیرقانونی بودن ساخت این دیوار رای دادند که البته تاکنون هیچ نتیجه عملی به دنبال نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها