سخنگوی قوه قضاییه خبر داد:

دستگیری بدهکار ۳۰ هزار میلیارد ریالی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در ٢٣ استان در طول ٦ ماه امسال ما ٢٠ هزار و ٣٤١ هکتار زمین را رفع تصرف کرده ایم و بیش از ٤٧ هکتار قلع و قمع داشته ایم.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۹۵
دستگیری بدهکار ۳۰ هزار میلیارد ریالی

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تقدیر از مردم به واسطه عزاداری ها و حضور پرشور در تشییع شهید حججی گفت: این شهید نمادی برای همه مدافعان از ارزش ها و شهدا و جانبازان شد.

وی افزود: مراسمی که در تهران و مشهد و اصفهان برگزار شد بر اساس اظهارات مسئولان برپایی یا بی نظیر یا کم نظیر بوده است و بعد از انقلاب حضور برخی افراد در تشییع این شهید غیرمنتظره بود.

اژه‌ای گفت: قوه قضاییه همچنان که بارها گفتیم به طور جد مصصم به برخورد با هرگونه فساد امنیتی، اقتصادی است و باز مصمم است که از حقوق مردم دفاع کند که نمونه هایی از آن ها را طی ماه های اخیر شاهد هستید.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با وجود اینکه برخی دستگاه ها وظایف خود را به دوش ما انداخته اند باز با تمام توان ادامه داده ایم و یکی از این موضوعات بحث مبارزه بازمین خواری بوده است.

وی تصریح کرد: در ٢٣ استان در طول ٦ ماه امسال ما ٢٠ هزار و ٣٤١ هکتار زمین را رفع تصرف کرده ایم و بیش از ٤٧ هکتار قلع و قمع داشته ایم.

اژه‌ای به موضوع مشکلات بانکی اشاره کرد و گفت: بانک ها هم کوتاهی هایی داشتند اما ما این کوتاهی را به خاطر مردم جبران و به خاطر مردم پیگیری می کنیم.

وی افزود: اخیرا یکی از همین افراد که فساد بانکی داشته بازداشت شده که با ١٤ بانک ارتباط داشته و بیش از ٣٠ هزار میلیارد ریال بدهی دارد که ١٦ هزار میلیاردش معوق است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در رابطه با تعاونی های اعتبار که یا بدون مجوز کار کردن یا با مجوزخلاف کار کردند که قوه ناچار است وارد شود تا جایی که ممکن است پول مردم از بین نرود.

وی گفت: قوه قضاییه این کسری سایر دستگاه ها را برای دفاع از حقوق مردم تحمل می کند. در مورد این پرونده های اخیر مثل تعاونی فرشتگان یا کاسپین در طول ماه های اخیر فقط سه بار شخص رییس قوه تشکیل جلسه داده است.

پرونده حسین فریدون

اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون گفت: پرونده هنوز کیفرخواست نخورده و به دادگاه نرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره متهم فراری این پرونده نیز گفت: آن متهم فراری هم دستگیر نشده و کماکان فراری است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه شنیده شده یکی از مسئولان در یکی از سفارتخانه های اروپایی دستگیر شده یا نه گفت اخیرا دستگیری نداشته ایم.

وی افزود: ولی قبلا یکی بود که دستگیر شده بود و حکم حبس و جزای نقدی و شلاق برایش صادر شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده نمازی ها گفت: حکم حبس شان تایید شد که الان هم در حال تحمل کیفر هستند.

اخاذی با نام اژه‌ای توسط یک خبرنگار

محسنی اژه‌ای در ادامه گفت: مورد دیگری که از شما رسانه ها می خواهم شفاف سازی کنید، افرادی هستند جاعل که جعل عنوان یا نامه می کنند و اقدام به اخاذی می کنند و خود را مرتبط با بانک و قوه قضاییه و ادارات ثبتی می دانند.

وی افزود: برگه های جعلی اخیرا آمده بود که یک برگ را فوق العاده ناشیانه جعل کردند به نام معاون اول قوه قضاییه سید ابراهیم رییسی. در حالی که آقای رییسی یک زمانی معاون اول بود نه متن و نه مهر و امضا به قوه ارتباطی دارد و مثلا هم عنوان کردند محرمانه.

اژه‌ای گفت: نامه دیگری است که به همین ترتیب ذیلش نوشتند معاون اول قوه قضاییه به نام ریاست قوه قضاییه خیلی ناشیانه جعل کردند به نام رییس دیوان محاسبات کشور.

وی تصریح کرد: کسی که یک مقدار یه کار اداری آشنا باشد می داند رییس قوه اینگونه نامه نگاری نمی کند. اینها می خواستند یک سوء استفاده ای برای خود یا اطرافیان بکنند برخی از این افراد دستگیر شدند. احتمالاً هم باید یک جریان باشد.

من خواهش می کنم مردم یک مقدار توجه داشته باشند یک وقت کسی از طرف من میرود که مورد هم داشتیم که یک خبرنگاری بوده که گفته با من ارتباط و عکس داره و از فردی پول خواسته و گفته اگر ندهی خبری علیه تو می زنم که شناسایی شده و اگر تحقیقات درست باشد ما ارجاع می دهیم به دادستانی تا دستگیر شود.

محدودیت جدیدی برای خاتمی اعمال نشده است

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری درباره اعمال محدودیت جدید برای رییس دولت اصلاحات گفت: آن مقداری که پرسیدم از جزئیات خبر ندارم. دادستان ویژه روحانیت تکذیب نکرده و گفته محدودیت ها مثل سابق و تصویب دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است.

وی افزود: اقدام جدیدی صورت نگرفته و همان محدودیت های قبلی بوده که هر چند قت یکبار نامه ای به ضابطان داده می شد و همین دستور گذشته باز هم صادر و تمدید شده است.

صندوق ذخیره فرهنگیان

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به خبرنگاری که به اظهارات یکی از اعضای تحقیق و تفحص مجلس در خصوص پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و اینکه نتایج بررسی ها تمام شده اشاره کرده و گفت این نماینده عنوان کرده احتمال فرار متهمان وجود دارد آیا گزارشی از مجلس به قوه قضاییه ارجاع شده است گفت: اینکه احتمال دارد برخی فرار کنند نه چون کسانی که در مظان اتهام بودند اقدامات تامینی مناسب انجام شده است.

وی افزود: اگر در هیات تحقیق و تفحص به افراد جدیدی رسیده اند ممکن است این افراد جدید فرار کنند که اگر به ما معرفی کنند ما اقدامات لازم را انجام می دهیم.

اژه‌ای گفت: تا هفته گذشته چیزی از مجلس به قوه وارد نشده بود امروز هم هرچه با دادستانی تماس گرفتم موفق نشدم صحبت کنم. هنوز هم پرونده به دادگاه نرفته است.

وی تصریح کرد: نیاز به کار کارشناسی است و متاسفانه کارشناسی ها زمان بر است و همین باعث طولانی شدن رسیدگی شده است.

محکومیت قطعی عضو تیم مذاکرات هسته ای

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پرونده عضو دستگیر شده تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: آقای عبدالرسول دری اصفهانی فرزند حسین دوتابعیتی بوده در کانادا و ایران.

وی افزود: این فرد متهم به جاسوسی بوده و با دو سرویس هم مرتبط بوده است که حکم ٥ سال حبس وی تایید شده و قطعی است و از این جهت باید حکم ٥ سال حبس را تحمل کند.

اژه‌ای گفت: ایشان یک پرونده فساد مالی هم دارد که هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

دادگاه بقایی علنی یا غیرعلنی؟

وی در خصوص اینکه آیا دادگاه بقایی علنی برگزار می شود یا خیر؟، گفت:این تصمیم با قاضی دادگاه است و اگر دادگاه علنی باشد، آقای احمدی نژاد هم می تواند در دادگاه شرکت کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژ‌ه‌ای در پاسخ به این سوال که دادستان تهران از تلگرام اعلام جرم کرده است، آیا می توان از ابزار اعلام جرم کرد؟، گفت: اگر ابزار باعث وقوع جرم شود، بله می توان از آن اعلام جرم کرد،به عنوان مثال یک ماشین از لحاظ فنی مشکل داشته باشد و باعث تصادف و خسارتی شود و سازنده آن هم اقدامی در جهت رفع عیب نکند، مجرم است، کما اینکه در دنیا هم پروندهای این چنینی تشکیل شده است.

مداحان آزاد شدند

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با پرونده مداحان بیان داشت: این مداحان با قرار آزاد هستند و به آن‌ها تفهیم اتهام شده است و کیفر خواست صادر نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در دادسرای ویژه روحانیت سه نوع پرونده تشکیل می شود و باید یک طرف پرونده روحانی باشد و علاوه بر این اگر دادگاه ویژه روحانیت تشخیص دهد، می‌تواند پرونده را به دادگاه عمومی ارسال کند و این پرونده به دلیل آن که اتهام به طرف روحانی پرونده ضعیف است از دادسرای ویژه روحانیت به دادسرای عمومی ارسال شده است، البته این پرونده امنیتی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها