نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف در دیدار با نمایندگان اعتاب مقدس کشور بر لزوم اقدامات مشترک و هماهنگ فرهنگی ومعرفتی در اعتاب واماکن مقدس تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۳۳
تدوین منشور معرفتی زائران اماکن متبرک و مقدس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در چهارمین نشست کمیته نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، با نمایندگان اعتاب مقدس کشور در محل سازمان اوقاف دیدار کرد.
در این نشست که حجت‌الاسلام و المسلمین شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و نمایندگانی از آستان قدس رضوی، آستان مقدس احمدبن موسی (ع) شاهچراغ، آستان مقدسه حضرت معصومه(س) ،آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی ،مسجد مقدس جمکران و معاون امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در حج و زیارت حضور داشتند پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات ومحورهای نشست هفت مصوبه به تایید اعضاء رسید .
بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی در سخنانی بر لزوم اقدامات مشترک و هماهنگ در اعتاب مقدس کشور تاکید کرد و گفت: در هر مجموعه از آستان‌های مقدس نقاط قوتی وجود دارد که باید تقویت وبه سایر اماکن تعمیم یابد.
وی با بیان اینکه اعتاب مقدس در کشور باید نقاط قوت خود را شناسایی کنند، تصریح کرد: اعتاب مقدس در ایران اسلامی باید با هم افزایی، به یکدیگر کمک کنند.
رٸیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه قطعا آسیبهای مشترکی هم در اماکن مقدس ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: اماکن و آ ستان‌های مقدس در کشور باید این اسیب‌های احتمالی را هم شناسایی کرده و برای کاهش و رفع انها به‌صورت مشترک اقدام کنند.
نشست بعدی این شورا در قالب کمیته نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی به میزبانی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد .همچنین در یکی از مصوبات مقررگردید طرح منشور معرفتی زائران اماکن متبرک ومقدس تهیه ودر نشست بعدی کمیته موردبحث وبررسی اعضاء قرارخواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها