روحانی در مراسم سال تحصیلی دانشگاه‌ها:

منافع برجام غیرقابل بازگشت است +عکس

سخنرانی رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور در دانشجویان دانشگاه تهران آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۲۷
روحانی: باید بین دانشگاه ها رقابت باشد / برجام پیروزی اخلاقی ما بود

به گزارش جام جم آنلاین اهم سخنان رئیس جمهور را در ادامه می خوانید:

- زمانی که حاکم مدینه از امام حسین بیعت خواست امام حسین با او حرف زد و استدلال کرد،حالا اگر بگوییم مذاکره کرد برخی بدشان می آید اما صحبت کرد و همان موقع میتوانست جنگ آغاز شود اما امام حسین مانع شد.

- دانشگاه برای این است ما با مکتب امام حسین آشنا شویم و بیاموزیم.عاشورا بزرگترین مکتب آموزشی و دانشگاه ما است و بزرگترین عامل برای امنیت ملی ما است.

- باید بین دانشگاه ها و دانشجویان رقابت وجود داشته باشد.

- ما اتحاد جهانی را علیه ایران شکستیم. در سازمان ملل از اولین ناطق تا آخرین نفر هرکدام یک چیزی علیه ما میگفتند اما امسال در سازمان ملل آنچه ایران می گفت بیش از 190 کشور جهان همان را می گفت و یک کشور به نام امریکا و یک رژیم به نام اسرائیل علیه ما حرف میزدند.

- برخی می گفتند ایران دنبال سلاح هسته ای است ما میگفتیم دنبال فعالیت صلح امیز هسته ای هستیم و برجام حرف ما را ثابت کرد. برجام پیروزی اخلاقی ما بود ثابت کرد ما راست می گوییم دیگران دروغ می گفتند.

- یک بار در سال 92 تجربه کردیم و بار دیگر در سال 94، دوباره در سال 96 هم تجربه کردیم. باید از تجربه ها استفاده کنیم؛ بگذاریم یک رقابت آزاد در جامعه شکل بگیرد. اگر در اقتصاد، علم و یا مدیریت انحصار ایجاد شود، خطرناک است. باید رقابت را آزاد بگذاریم و همه را برای نقد و مشارکت تشویق کنیم.

- نقد باید آزاد باشد. مخصوصا در دانشگاه ها باید فضا را برای انتقادات اساتید و دانشجوایان باز بگذاریم. اگر کسی در کلاس چه استاد باشد و چه دانشجو صحبتی کند و مورد نظر من نباشد در حالی که او نظر و اعتقادش را بیان کرده باید مورد تشویق قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها