مرد 78 ساله‌ای که 24 سال قبل هم‌بندی خود را به قتل رسانده بود، بر اثر سکته قلبی در زندان فوت کرد. اولیای دم مقتول با مراجعه به دادگاه خواستار پرداخت دیه از بیت‌المال شدند.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۷۶
مرگ قاتل هم‌بندی قبل از قصاص

به گزارش جام‌جم، اواخر تابستان 72، درگیری دو مجرم در یکی از زندان‌های تهران به قتل یکی از آنها منجر شد. پرویز 54 ساله در بازجویی‌ها انگیزه قتل را اختلافات شخصی اعلام کرد و گفت: «از دو سال پیش به خاطر درگیری به زندان افتادم و به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه شاکی، پرونده‌ام با مشکل روبه‌رو شده بود. سعید هم‌بندی من بود. او گفته بود می‌تواند کمکم کند برای همین چهار انگشتر گرانبها و 70 هزار تومان به او دادم اما هیچ کاری برایم نکرد. به مرور دوستی‌مان به هم خورد و هر وقت درباره ماجرا با او حرف می‌زدم، مسخره‌ام می‌کرد. روز حادثه، از مرخصی برگشته بود. فهمیدم انگشترهایم را فروخته است. خواستم حرف بزنیم اما قبول نکرد. چند ساعت بعد از من فندک خواست اما چون عصبانی بودم فحاشی کردم و درگیر شدیم. سپس با قیچی ضربه‌ای به او زدم. روی زمین افتاد و فوت کرد. همان موقع می‌خواستم خودم را هم بکشم اما بقیه زندانی‌ها مانع شدند.»

پرویز در جلسه محاکمه نیز این اعترافات را تکرار کرد و در برابر درخواست قصاص اولیای دم گفت: «مقتول زیر قولش زد و با حرف‌هایش مرا مسخره می‌کرد. من از وضعیتی که داشتم خسته شده بودم.»

با حکم دادگاه، پرویز به قصاص محکوم شد اما این حکم به دلیل برخی نواقص، 22 سال اجرا نشد تا این که سرانجام با رفع نواقص، پرویز در آستانه طناب دار قرار گرفت اما در آذر 84، در 78 سالگی فوت کرد. دو سال پس از این اتفاق و عدم شناسایی خانواده او برای دریافت دیه، اولیای دم مقتول در دادگاه کیفری استان تهران حاضر شدند و درخواست پرداخت دیه از بیت‌المال کردند. جلسه دادگاه بزودی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها