دولت ترکیه یک کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول را به اتهام جاسوسی و ارتباط با گروه فتح الله گولن دستگیر و روانه زندان کرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۱۹
کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول جاسوس بود

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، با دستور دادستان استانبول، متین توپوز کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول به اتهام ارتباط با تشکیلات گولن توسط پلیس امنیت دستگیر و روانه زندان شد.

به نوشته این وبسایت خبری، این مظنون به عضویت در گروه گولن به عنوان یک رابط در کنسولگری آمریکا مشغول به کار بوده و با برخی سران پلیس سابق ترکیه که آنها هم با گولن مرتبط بودند، ارتباط داشته است.
به نوشته این رسانه، این متهم در جریان عملیات امنیتی دولت ترکیه علیه اعضای گروه گولن چهار روز پیش دستگیر شده و در دادگاه به جرم جاسوسی و ارتباط با گروه گولن محکوم و روانه زندان شد.

تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن نزدیک 170 هزار نفر بوده که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای (25 تیر سال 1395) را سازماندهی کرده است.

در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیر 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها