رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و انهدام یک باند بزرگ 14 نفره که با ارتباط از زندان به بیرون، از شهروندان کلاهبرداری تلفنی می‌کردند خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۳۸
انهدام باند کلاهبرداری تلفنی از داخل زندان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ ‌حاج علی صالحی‌ گفت: پس از دریافت گزارشی با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی به مبلغ 800 میلیون ریال توسط افراد ناشناس، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس فتا با بررسی اسناد و مدارک موجود متوجه شدند پول پس از برداشت از حساب بلافاصله به چندین حساب دیگر منتقل و همدستان متهم، اقدام به خرید از دستگاه‌های خودپرداز و فروشگاه‌های اینترنتی می‌کردند، این در حالی است که متهمان از کارت‌های بانکی سایر افراد استفاده می‌کردند و عملا هیچ‌گونه ردی از خود بر جای نمی‌گذاشتند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد: با اقدامات و بررسی‌های پلیسی پس از تحقیق و احضار مرتبطان با این پرونده، عوامل اصلی که از محبوسان‌ زندان رجایی شهر کرج بودند شناسایی شده که به همین ترتیب سایر افراد و همدستان متهم نیز در خارج از زندان دستگیر شدند.

سرهنگ صالحی بیان کرد: در مجموع تعداد 14 متهم که از ساکنان شهرستان‌های ملارد و اسلامشهر بوده و در قالب یک باند بزرگ، کلاهبرداری تلفنی فعالیت می‌کردند با اقدامات پلیسی دستگیر و از آنان بیش از 50 عدد کارت عابر بانک متعلق به افراد غیر و بیش از 30 دستگاه گوشی تلفن همراه و سیم کارت کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی در ارتباط با شیوه و شگرد کلاهبرداری متهمان گفت: متهمان از داخل زندان اقدام به برقراری تماس تلفنی با سوژه‌های از قبل تعیین شده می‌کردند و با اعلام تماس از ارگان‌های دولتی به بهانه برنده شدن در جوایز قرعه کشی‌، اقدام به کلاهبرداری از ‌قربانیان‌ می‌کردند سپس از طریق ارتباط با عوامل خارج از زندان مبادرت‌ به خرید از دستگاه‌های pos و برداشت نقدی از خودپرداز و خریدهای متعدد اینترنتی می‌کردند.

سرهنگ صالحی افزود: همدستان متهم اصلی، در بیرون از زندان‌ از قبل تعداد زیادی کارت بانکی تهیه کرده بودند که به محض آماده شدن بستر کلاهبرداری، شماره کارت‌ها از طریق پیامک به اطلاع عاملان اصلی در داخل زندان‌ رسانده و وجوه نامشروع به حساب‌های آنها واریز و از حساب برداشت می‌شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتای غرب استان تهران در پایان خطاب به شهروندان تاکید کرد: شهروندان محترم باید مدنظر داشته باشند که برای دریافت پول و جایزه فقط داشتن شماره 16 رقمی روی کارت لازم است از همین رو به هیچ عنوان نیاز نیست به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند یا سایر اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار افراد غیر بدهند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها