آلفارومئو با انتشار ویدئویی اعلام کرد مدل شاسی بلند جدیدش، استِلویو (Stelvio) با ثبت رکوردی تازه در پیست نوربرگ‌ رینگ آلمان، سریع‌ترین خودروی شاسی بلند جهان است.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۷۰
آلفارومئوی جدید پورشه را گرفت +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از بی‌بی‌سی، آلفارومئو با انتشار ویدئویی اعلام کرد مدل شاسی بلند جدیدش، استِلویو (Stelvio) با ثبت رکوردی تازه در پیست نوربرگ‌ رینگ آلمان، سریع‌ترین خودروی شاسی بلند جهان است. پیست نوربِرگ‌ رینگ یکی از پیست‌های قدیمی است که خودروسازان از شرایط دشوار آن برای آزمایش محصولاتشان استفاده می‌کنند.

پیش از این رکورد سریع‌ترین شاسی بلند تولید انبوه در پیست نوربرگ‌رینگ در اختیار پورشه کاین توربو اس بود.

حالا مدل اسپورت آلفارومئو استلویو - که با پسوند کوادریفولیو عرضه می‌شود - با موتور شش سیلندر ۵۱۰ اسب بخاری توانسته است نوربرگ‌رینگ را در هفت دقیقه و ۵۱ ثانیه و هفت دهم ثانیه یعنی هشت ثانیه سریع‌تر از پورشه دور بزند. موتور استلویو با الهام از موتور فراری ساخته شده است.

آلفارومئو مدل‌های اسپرتش را با نام کوادروفولیو و با نشان یک شبدر از مدل‌های معمولی متمایز می‌کند. این ماشین‌ها با هدف رقابت با مدل‌های اسپرت خودروسازان لوکس آلمانی و ژاپنی و افزایش اعتبار آلفارومئو به عنوان سازنده خودروهای اسپرت ساخته می‌شود.

آلفارومئو استلویو، اولین شاسی بلند کارخانه ایتالیایی است که امسال به بازار عرضه شده است. این شرکت که عضو گروه خودروسازی فیات-کرایسلر است قصد دارد با کمک استلویو فروشش را از حدود هفتاد و پنج هزار دستگاه در سال به صد و هفتاد هزار دستگاه در سال برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها