با وجود نمایش عمومی دو فیلم تازه در سینماهای آمریکای شمالی، درام ترسناک «آن» دوباره صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۳۰
بازگشت دوباره ترس به صدر جدول

نکته جالب این است که هر سه فیلم اول جدول، فروش‌هایی بسیار نزدیک به هم داشتند و روی رقم 17 میلیون دلار می‌چرخیدند! اختلاف فروش این سه فیلم، در حد چند هزار دلار بود، نه بیشتر. درام ترسناک کمپانی برادران وارنر و شرکت نیولاین، بعد از چهار هفته اکران عمومی در آمریکای شمالی، فروش کلی خود را به 291 میلیون دلار رسانده است. اهل فن از فیلم به عنوان گنجی بادآورده برای تهیه‌کنندگان یاد می‌کنند. هزینه تولید «آن» حدود 35 میلیون دلار بوده و تماشاگران سینما در دیگر کشورهای دنیا هم 262 میلیون دلار برای دیدن آن پرداخت کرده‌اند.

دومین فیلم جدول، «ساخت آمریکا» محصول کمپانی یونیورسال است که تام کروز را در نقش اصلی دارد. بعد از شکست تجاری «مومیایی» در تابستان، این دومین شکست مشترک کروز و یونیورسال در گیشه نمایش به حساب می‌آید. هزینه تولید فیلم 50 میلیون دلار است و تماشاگران غیرآمریکایی حدود 48 کشور دنیا، 65 میلیون دلار برای تماشای فیلم پول پرداخت کرده‌اند! تحلیلگران اقتصادی سینما عقیده دارند، فیلم‌های تام کروز در خارج از خاک آمریکا با موفقیت‌های مالی بهتری روبه‌رو می‌شوند. «کینگزمن: دایره طلایی» هم با فروش 17 میلیونی خود، رقم کلی فروش خود را به 67 میلیون دلار رساند. کمپانی فوکس قرن بیستم، از این رقم فروش چندان راضی به نظر نمی‌رسد.

انیمیشن کامپیوتری «فیلم لگویی نینجاگویی» با فروشی 12 میلیون دلاری، در ردیف چهارم جدول گیشه قرار گرفت. فروش دو هفته‌ای محصول تازه کمپانی برادران وارنر، به رقم ناامیدکننده 36 میلیون دلار رسیده است. دومین فیلم جدید جدول گیشه نمایش، «مرگ بازان» است که با فروش 7 میلیون دلاری خود ردیف پنجم جدول را اشغال کرد. این اکشن ماجراجویانه، نسخه احیا شده یک فیلم موفق دهه 90 میلادی با بازی کرستوفر ساترلند است. خود ساترلند در کنار دیه‌گو لونا و الن پیج در نسخه تازه بازی کرده است.

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها