خودروهای اتوماتیک که این روزها در ایران از محبوبیت بسیاری برخوردارند، معمولاً بین 20 تا 30 درصد قیمت بالاتری نسبت به خودروهای معمولی برخوردارند.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۹۳
چند ترفند ساده برای خودروهای اتوماتیک

به گزارش جام جم آنلاین، البته این افزایش قیمت در لوازم یدکی، قطعات مصرفی و خدمات ارائه شده به این دسته از خودروها نیز اعمال می‌شود، بنابراین مالک یک خودروی اتوماتیک با رعایت نکاتی می‌تواند از میزان هزینه استهلاک خودرو بکاهد.

1- عدم تعویض حالت جعبه‌دنده در زمان حرکت

درصورتی‌که همیشه پیش از حرکت دسته دنده، ترمز را فشرده و خودرو را کاملاً به حالت سکون درآورید، به یقین عمر جعبه‌دنده اتوماتیک خودروی شما بیشتر خواهد شد.

2- عدم رانندگی در حالت خلاص

خلاص کردن خودرو اگرچه موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود، اما خطر بزرگ از دست دادن کنترل خودرو را به همراه خود دارد. در خودروهای جدید در زمان عدم استفاده از نیروی پیشرانه در سطوح شیبدار، به صورت خودکار از مصرف سوخت خودرو کاسته خواهد شد.

3- عدم قرار دادن دسته دنده در حالت درایو زمان گاز دادن

این حرکت راننده یک خودکشی محسوب شده و خسارت و آسیب وسیعی را به جعبه‌دنده خودرو وارد می‌نماید تا جایی که پس از چند بار باید با جعبه‌دنده اتومبیل خود خداحافظی نمایید!

4- قرار دادن دسته دنده در حالت پارک در زمان توقف کامل

اگرچه در خودروهای جدید کامپیوتر اجازه این کار را به شما نمی‌دهد، اما با انجام این کار غیر عقلانی در اتومبیل‌های قدیمی احتمالاً موتور و گیربکس شما منفجر خواهند شد!

5- استفاده از روغن توصیه شده و سرویس به موقع

همواره روغن جعبه‌دنده و زمان تعویض آن را در دفترچه راهنمای خودرو جستجو کنید. بدلیل حساسیت ماجرا توصیه می‌شود که این روغن را در نمایندگی‌های مجاز تعویض نمایید. بهتر است هر 5 هزار کیلومتر مقدار روغن جعبه‌دنده را کنترل کنید. توصیه می‌شود که هر 50 هزار کیلومتر فضای داخلی جعبه‌دنده خودرو را با استفاده از دستگاه‌های مخصوص آن شستشو داده و سپس روغن جدید استفاده نمایید.

و نکته آخر: کاملاً بدیهی است اگر برای اولین بار است که از خودروی مجهز به جعبه‌دنده خودکار استفاده می‌کنید، برای ترمز گرفتن حتماً و همیشه از همان پای راست استفاده کنید!!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها