سوپرلایت یک خودروی اسپرت با موتور پورشه است که با قیمت ۵۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۶۷
ابرخودروی دست‌ساز با پیشرانه پورشه +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از زومیت، سوپرلایت یک خودروی اسپرت با موتور پورشه است که با قیمت ۵۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید.

خودرویی که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید یک سوپرلایت کوپه مدل ۲۰۱۲ است که در کارخانه‌ای در دیترویت میشیگان به تولید می‌رسد. البته این خودرو یک کیت کار (خودروهایی که بعدا سرهم می‌شوند) به‌حساب می‌آید و اخبار زیادی در مورد آن منتشر نشده است. در ساخت این خودرو از شاسی مونوکوک آلومینیومی و رول‌بار محافظ فولادی با پوشش پودری استفاده شده و همچنین بدنه‌ی خودرو به‌طور کامل از فایبرگلاس ساخته شده است. نیروی مورد نیاز این خودرو توسط یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت تأمین می‌شود که متعلق به پورشه 991 GT3 است.

قیمتی که برای این خودرو تعیین شده ۵۰ هزار دلار است؛ اما زمانی که خودرو نو بود قیمتی معادل ۷۰ هزار دلار داشت. کیلومتر شمار این خودرو کارکرد ۴۶ هزار کیلومتر را نشان می‌دهند؛ ولی فروشنده‌ی خودرو ادعا کرده که تنها ۱۶۰ کیلومتر با این خودرو رانندگی کرده است. پیشرانه‌ی سوپرلایت یک تعمیر اساسی در بخش سرسیلندر به خود دیده و برای انتقال نیروی آن به چرخ‌ها، از یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته با کد G96 استفاده شده است که این جعبه‌دنده نیز در پورشه ۹۱۱ مورد استفاده قرار می‌گرفت. لازم به ذکر است که جعبه‌دنده نیز کاملا اورهال شده است و قطعات داخلی آن سالم و نو هستند.

سایر مشخصات این خودرو شامل مواردی چون فلایویل سبک‌وزن، مخزن سوخت اضافه، سیستم اگزوز از برند Borla و ترمزهای ساخت برمبو هستند. رینگ‌هایی که در زیر سوپرلایت قرار گرفته‌اند از برند فورجستر با نام F14 هستند که سایز آن‌ها در محور جلو ۱۸ اینچی و در محور عقب ۱۹ اینچی است. در داخل کابین نیز از غربیلک فرمان پورشه 911 GT3، پوشش چرم آلکانترا و نشان‌دهنده‌های دیجیتال استفاده شده است.

سازنده‌ی این خودرو جزئیات فنی دقیقی را منتشر نکرده است و اعلام شده است که پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری سوپرلایت بسته به نوع تنظیم می‌تواند ۳۵۵ تا ۳۸۰ اسب بخار قدرت را تولید کند. سوپرلایت همچنین خودروی بسیار سبک‌وزنی است به‌طوری که تنها ۱۰۸۸ کیلوگرم وزن دارد. در خصوص ابعاد این خودرو نیز باید به طول ۴.۱ متری و فاصله‌ی بین دو محور ۲.۶۶ متری آن اشاره کرد.

سوپرلایت مجوز تردد در خیابان هم دارد و هیچ منع قانونی برای رانندگی با آن وجود ندارد، البته این قضیه در ایالت کالیفرنیا صادق است و مشخص نیست آیا در سایر ایالت‌ها نیز می‌توان با آن تردد کرد یا نه. همراه این خودرو مدارک کامل و چند عدد لاستیک زاپاس نیز تحویل مشتری می‌شود. به‌طور کلی باید گفت سوپرلایت جایگزینی بسیار خوب برای پورشه 911 GT3 است و قیمت پایین‌تری دارد؛ اما برای خرید آن باید عجله کرد چون زمان زیادی تا پایان یافتن حراجی باقی نمانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها