دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم ظهر عاشورا که به صورت ویدئو کنفرانس برای عزاداران حسینی سخنرانی می‌کرد بار دیگر تهدید کرد که هرگونه اقدام اشتباه رژیم صهیونیستی عواقبی بسیار خطرناک برای آنها دارد.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۱۴
نصرالله: عراقی‌ها به آمریکا اعتماد کنند کشورشان تجزیه می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود گفت: در این روز برای عزاداری برای رسول خدا، امیرالمومنین، تمامی ائمه و صاحبان عزا در عصر حاضر و امام خامنه‌ای در اینجا جمع شده‌ایم. روز دهم محرم روز شهادتی بزرگ و فداکاری امام حسین(ع) و همراهانش است و ما به آنها ثابت می‌کنیم که به بیعتمان با امام حسین پایداریم.

او افزود: میدان‌ها و عرصه‌ها را پر کنید و به امام حسین ثابت کنید که ما تنهایش نمی‌گذاریم. ما به نیابت از شهدا، مجروحان و مجاهدانمان و خانواده‌های شریفشان می‌گوییم: ای حسین ترکت نمی‌کنیم. در این روز می‌گوییم به هر بهایی باشد ما حرف حق را می‌زنیم.

نصرالله در ادامه داعش را از بدترین پدیده‌ها و خطر در منطقه و تاریخ دانسته و گفت: به حجم وحشی‌گری‌ها و توهین‌هایی که داعش به اسلام و رسول خدا می‌کند نگاه کنید و ببینید که داعش و مسئولان به وجود آمدن آن و حامیان مالی و تسهیلاتی آن چه کسانی هستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: همه جهان بداند که چه کسانی داعش را به وجود آورده و آن را حمایت کردند تا مجازت شوند. مسلمانان جهان باید برای بررسی این پدیده و رویارویی با اشکال مختلف آن کنفرانس‌ها و نشست‌های مختلف برگزار کنند. باید امت اسلامی با این تفکر وهابی تکفیری با موضعی جدی برخورد کند تا این فاجعه دیگر تکرار نشود.

وی به اقدامات رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: اسرائیل به نقض‌ حقوق بشر و قانون بین‌المللی و تجاوزاتش به لبنان ادامه می‌دهد. اسرائیل از یهودیان و یهود برای عملی کردن طرح اشغالگری در فلسطین و منطقه که خدمتی به انگلیس و سیاست‌های آمریکاست سوءاستفاده می‌کند. یهودیان هیزم جنگ استعمارگری غرب و انگلیس علیه ملت‌های خاورمیانه و سیاست‌های آمریکا علیه خاورمیانه هستند.

نصرالله ادامه داد: دولت نتانیاهو مردمش را به نابودی و هلاکت می‌کشد. شما مردم یهود بهای سیاست‌های احمقانه نتانیاهو را که منطقه را به جنگ در سوریه و لبنان کشاند، می‌دهید. نتانیاهو و دولتش نمی‌داند اگر جنگ آغاز شود چگونه باید آن را به پایان برد و تصویر درستی از آنچه در صورت ورود به جنگ در انتظارشان است، ندارند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: من از یهودیانی که به فلسطین اشغالی آمده‌اند می‌خواهم اراضی فلسطین را ترک کرده و به کشورهایی که از آنجا آمده‌اند بازگردند تا هیزم آتش جنگی که دولت‌های احمقشان برافروخته‌اند، نباشند.

نصرالله خطاب به دولت نتانیاهو نیز گفت: زمانه تغییر کرده و کسانی که روی این مسائل حساب باز می‌کنند در محاسبات خود دچار اشتباهات فاحش شده‌اند. شما می‌دانید که بیشتر چیزهایی که مسئولان سیاسی‌تان درباره قدرتشان در جنگ‌های آتی می‌گویند، توهم و دروغی بیش نیست چون می‌دانند که تا چه حد نقص دارند لذا به دولت احمق اجازه نمی‌دهند وارد ماجرا جویی شوند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند و یا جنگی جدید به لبنان تحمیل کند، هیچ نقطه‌ای از فلسطین اشغالی امن نخواهد بود و موشک‌های حزب الله توان رسیدن به هر نقطه‌ای را دارند.

او درباره تحولات اوضاع در منطقه نیز گفت: اگر عراقی‌ها، سوری‌ها و لبنانی‌ها از دولت آمریکا و ائتلاف داعش انتظار دارند پس باید بدانند داعش همچنان وجود خواهد داشت و شعارهایش باقی می‌ماند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان به عراقی‌ها درباره احتمال تقسیم کشورشان و اعتماد به آمریکا هشدار داد و گفت: اگر روی آمریکا حساب کرده‌اید و به آمریکا اعتماد دارید، بدانید که تجزیه عراق اتفاق می‌افتد.

نصرالله افزود: همه دولت‌های منطقه باید دشمن و دوستشان را بشناسند و روی آمریکا حساب نکنند بلکه در جنگ با داعش روی خودشان حساب کنند. باید بدانیم که مقابل دولت آمریکایی هستیم که دلیل رنج‌ها و مشکلات است.

او افزود: ما امروز باید تجاوزات سعودی و آمریکا به یمن را محکوم کرده و جنایت‌های روزانه آنها در یمن را به شدت محکوم کنیم. ما باید مانع جنگ ظالمانه‌ای که حاکمان ریاض چیزی از آن عایدشان نشد بر یمن شویم. مردم یمن که تمامی میدان‌های جنگ را با حضورشان پر کردند باید بدانند به رغم خطرات تنها گزینه آنها ایستادگی و ثبات است. یمنی‌ها می‌دانند که نتیجه ایستادگی پیروزی است و هزینه جنگ هرچه قدر هم زیاد باشد کمتر از هزینه تسلیم شدن در برابر کسانی است که می‌خواهند حاکمیتشان را مصادره کنند.

درباره بحرین نیز نصرالله عنوان داشت: ما باید مردم مظلوم بحرین را که در زندان‌ هستند و هدف نقض‌های حقوق بشری هستند از یاد نبریم. در زمانی که علمای بحرینی مظلوم تحت فشار هستند منامه برای عادی سازی روابط با اسرائیل آماده می‌شود.

او درباره مسلمانان میانمار هم گفت: ما باید همچنین با مسلمانان میانمار که متوجه فاجعه‌ای شدید شده‌اند همبستگی کنیم. مسئولیت بزرگی بر دوش کشورهای اسلامی است و باید پیش از آنکه دیر شود وارد عمل شوند.

نصرالله در پایان گفت: در روز دهم عاشورا امام حسین برای مبارزه با ظلم و استبداد به پا خواست، تا شهادت به این پایداری ادامه داد و پیروز شد. حضور شما در میدان‌های جنگ دلیلی بر پیروزی خون بر شمشیر است. ما راه امام حسین را ادامه می‌دهیم موضع ما موضوع "هیهات منا الذلة" است. شهدا و مجروحان و خانواده‌هایشان به امام حسین می‌گویند ما تو را ترک نمی‌کنیم. همه جهان بداند ما در مقابل همه اشکال مبارزه طلبی با این موضع که می‌گوییم یا حسین ما یارانت هستیم می‌ایستیم و به آنها می‌گوییم والله اگر ما بدانیم کشته می‌شویم و سپس سوزانده شده و خاکسترمان در هوا پخش می‌شود باز هم هزار بار دیگر حسین را ترک نمی‌کنیم و بر همان عهدیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها