صادرات نفت ایران به مشتریان عمده آسیایی در ماه اوت برای دومین ماه متوالی افزایش داشته و به بالاترین قم از ماه مارس تاکنون رسیده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۲۵
خرید نفت آسیا از ایران افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، صادرات نفت ایران به مشتریان عمده آسیایی در ماه اوت برای دومین ماه متوالی افزایش داشته و به بالاترین قم از ماه مارس تاکنون رسیده است. این افزایش در سایه رشد خرید چین و کره از ایران حاصل شده است.

اما واردات نفت 4 مشتری آسیایی از ایران همچنان برای چهارمین ماه متوالی پایین تر از رقم یک سال قبل باقی مانده است.

بر اساس آمارهای دولتی و داده های رد گیری آمد و شد کشتی ها، کشورهای چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در ماه گذشته میلادی مجموعا روزانه 1.64 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده اند، که 10.8 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

یک مقام ارشد شرکت ملی نفت ایران روز دوشنبه گفته بود، این کشور قصد دارد با وجود در جریان بودن عملیات تعمیر و نگهداری، میزان صادرات نفت خام و میعانات خود را در بقیه ماه های سال 2017 در حدود 2.6 میلیون بشکه در روز حفظ کند.

میزان واردات نفت چین از ایران در ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.5 درصد رشد داشته و به 786 هزار و 720 بشکه در روز رسیده که بالاترین رقم خرید ماهیانه از سال 2006 تاکنون است.

همچنین میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه گذشته میلادی با جهشی 46.7 درصدی به بالاترین رقم 5 ماه اخیر یعنی 407 هزار و 323 بشکه در روز رسیده است.

اما هند، همچنان به کاهش خرید نفت از ایران ادامه داده است. میزان خرید نفت هند از ایران در ماه اوت به 335 هزار و 400 بشکه در روز رسیده که پایین ترین رقم از فوریه 2016 تاکنون است و حدود 42 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

میزان خرید نفت ژاپن از ایران نیز برای چهارمین ماه متوالی کاهش داشته و به 107 هزار و 357 بشکه در روز رسیده که پایین ترین رقم از ماه آوریل تاکنون است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها