معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی:

دانش آموزان تا پایان 20 سالگی مجاز به ادامه تحصیل هستند

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا در مورد روند دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول و مدت این معافیت‌ برای مقاطع تحصیلی مختلف توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۶۸
نحوه بهره‌مندی مشمولان از معافیت‌ تحصیلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، نجف حمیدزاده ‌درباره معافیت تحصیلی افرادی که قصد ورود به دانشگاه دارند،‌ گفت: پس از این‌که نتایج اعلام شد، دانشجویانی که پذیرفته شدند باید با مراجعه به دانشگاهی که از آن پذیرش گرفتند، فرم درخواست معافیت تحصیلی را دریافت کنند و به نزدیک‌ترین دفتر پلیس+10 یا دفاتر خدمات الکترونیک ناجا مراجعه کنند. وی افزود: برای افرادی که شرایط لازم را داشته باشند، در مدت کمتر از یک ماه معافیت تحصیلی صادر می‌شود و این معافیت تحصیلی تا موعد انقضا اعتبار دارد.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به مدت زمان معافیت برای هر یک از مقاطع تحصیلی بیان کرد: دانشجویان توجه داشته باشند که فرصت اولیه معافیت تحصیلی مقاطع مختلف مشخص است و دانشجویان باید در این مدت تحصیل خود را به پایان برسانند. به عنوان مثال معافیت مقطع کاردانی حداکثر 5/2 سال، کارشناسی ناپیوسته سه سال و ارشد ناپیوسته سه سال و کارشناسی پنج سال، دکترای پزشکی پیوسته هشت سال و دکترای تخصصی شش سال است و دانشجویان باید طوری برنامه‌ریزی کنند که در این فرجه اولیه تحصیلات خود را به پایان برسانند.

وی در مورد این‌که در صورتی که دانشجویان در این مدت تحصیلات خود را به پایان نرسانند چه اتفاقی رخ خواهد داد، عنوان کرد: اگر دانشجویان از این زمان به نحو احسن استفاده نکنند و بموقع فارغ‌التحصیل نشوند، یک سال سنوات ارفاقی خواهند داشت که در این مدت باید فارغ‌التحصیل شوند؛ در غیر این صورت وارد مهلت معرفی می‌شوند که در این شرایط برابر ماده 13 آیین‌نامه اجرایی ادامه تحصیل آنها ممنوع خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها