طی هفته‌های اخیر شاهد مراسم معرفی محصولات دو غول تکنولوژی و دو دارنده بیشترین سهم از بازار پر رونق تلفن‌های همراه بودیم. اولین مراسم توسط سامسونگ یکم شهریورماه در شهر نیویورک برگزار شد که در آن شاهد معرفی گلکسی نوت 8 بودیم. طبق برنامه‌ریزی‌ها گلکسی نوت 8 در تاریخ 24 شهریورماه به بازار عرضه شد. مراسم دوم نیز به معرفی آیفون‌های سال 2017 اپل اختصاص داشت. در این مراسم شاهد معرفی آیفون 8، آیفون 8 پلاس و همچنین محصول ویژه اپل یعنی آیفون ایکس که شاید به‌نوعی بتوان آن را آیفون 10 نیز نامید بودیم.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۲۰
قیمت آیفون 8 و گلکسی نوت 8 در ایران چقدر است؟ + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، دو آیفون 8 و 8 پلاس طبق برنامه زمانی اعلام‌شده توسط اپل از چند روز پیش عرضه شدند. طبق همین برنامه زمانی باید در اواسط آبان ماه منتظر عرضه آیفون ایکس باشیم. اما درهرصورت قسمت عجیب ماجرا این است که این دو محصول جدید اپل یعنی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس حتی با وجود اینکه اپل در ایران هیچ‌گونه فروشگاه رسمی و یا توزیع‌کننده‌ای هم ندارد از همان ساعات ابتدایی شروع عرضه رسمی در دسترس بودند.

قصد نداریم به نحوه ورود این محصولات به کشور و اینکه آیا از روش‌های قانونی واردشده‌اند یا خیر بپردازیم اما به‌طورکلی در نبود توزیع‌کننده رسمی برای هر کالایی که مورد اقبال مصرف‌کنندگان باشد واسطه‌ها تعیین‌کننده قیمت و خدمات پس از فروش محصولات خواهند بود. واسطه‌ها در زمان خرید به شما قول‌هایی از قبیل 7 روز ضمانت تعویض و یا 1 سال ضمانت را می‌دهند اما زمانی که برای استفاده از خدمات ضمانت نامه به آن‌ها مراجعه کنید درمی‌یابد که ضمانت این محصولات جز وعده چیز دیگری نیست.

از نظر قیمت هم همیشه در ابتدا عرضه هر محصول جدید توسط اپل و دیگر کمپانی‌ها که طرفداران زیادی دارند افراد سودجو اقدام به فروش این محصولات با قیمت‌های کاذب می‌کنند. از آنجا که تقاضا برای این محصولات حتی با قیمت کاذب هم وجود دارد و نظارتی هم بر روی قیمت‌گذاری آن‌ها انجام نمی‌شود بنابراین روند کاهش قیمت نیز به‌کندی صورت می‌گیرد. قیمت اعلامی اپل برای دو آیفون 8 و 8 پلاس به ترتیب 699 دلار و 799 دلار است اما قیمت آیفون 8 در ایران به شرح زیر است:

قیمت آیفون 8 با حافظه 64 گیگابایتی: 3 میلیون و 400 هزار تومان
قیمت آیفون 8 با حافظه 256 گیگابایتی: 4 میلیون تومان
قیمت آیفون 8 پلاس با حافظه 64 گیگابایتی: 3 میلیون و 850 هزار تومان
قیمت آیفون 8 پلاس با حافظه 256 گیگابایتی: 4 میلیون و 550 هزار تومان

اگر قیمت دلار امروز را اندکی بیشتر و 3900 تومان در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که این واسطه‌ها چه سود هنگفتی از طریق عرضه آیفون‌های جدید به جیب می‌زنند. در حقیقت شما در حال حاضر بیشتر از هزینه‌ای که باید در شرایط عادی برای آیفون ایکس بپردازید با خرید آیفون 8 پلاس هزینه می‌کنید. بنابراین اگر قصد خرید آیفون دارید و هزینه‌ای که می‌کنید برایتان اهمیت دارد فعلاً منتظر پایین آمدن قیمت‌ها بمانید. نمی‌توان مشخص کرد که چه زمانی قیمت آیفون‌های 8 و 8 پلاس به حد منصفانه خود می‌رسد اما پیش‌بینی می‌کنیم تا دو ماه دیگر و مدتی پس از عرضه آیفون ایکس شاهد شرایط مطلوبی باشیم.

اما پرچم‌دار سامسونگ چطور؟ آیا گلکسی نوت 8 هم دچار شرایطی همچون آیفون‌ها است؟ با اینکه هنوز گلکسی نوت 8 به‌طور رسمی وارد بازار ایران نشده است اما یک هفته از فروش اولین گلکسی نوت 8 در ایران با قیمتی نزدیک به 6 میلیون تومان می‌گذرد. قیمت اعلام‌شده توسط سامسونگ برای این محصول 930 دلار است و قیمت فعلی آن در بازار به شرح زیر است:

قیمت گلکسی نوت 8 با حافظه 64 گیگابایت: 3 میلیون و 900 هزار تومان

با مقایسه قیمت دلاری و ریالی گلکسی نوت 8 متوجه خواهید شد که خرید آن در حال حاضر که هنوز نمایندگی‌ها شروع به عرضه نکرده‌اند هم انتخاب خیلی بدی نیست. اما درهرصورت تا چند هفته آینده و شروع عرضه رسمی شاهد کاهش قیمت بیشتری نیز خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها