رئیس رسانه ملی در بازدید از آسایشگاه جانبازان امام (ره):

اجر صبر و تحمل جانبازان با هیچ کاری قابل جبران نیست

رئیس سازمان صداوسیما در نشستی با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از اولویت موضوع پیشرفت و توسعه کشور در رسانه ملی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۶۷
موضوع پیشرفت و توسعه کشور در اولویت رسانه ملی است

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در این نشست با اعلام این خبر تصریح کرد: رشد روستاها و شهرهای کوچک باید در اولویت‌ کشور باشد چراکه امروز مهاجرت و حاشیه‌ نشینی توازن کشور را برهم ریخته است. ما باید برای رشد روستاها و معکوس شدن جریان مهاجرت روستائیان تلاش کنیم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به توسعه روستاها در زمینه آب، برق، ارتباطات و... در سال‌های پس از انقلاب، بر لزوم انتخاب صنایع متناسب با اقلیم روستاها تأکید کرد و گفت: با توجه به تنوع اقلیمی کشور، باید بر ویژگی‌های هر منطقه و روستا متمرکز شد و با مشخص شدن آن برنامه ریزی کرد شبکه های صداوسیما نیز می‌توانند با برنامه سازی در این زمینه این صنایع را معرفی کنند.

وی با اعلام آمادگی رسانه ملی برای معرفی ویژگی‌های فرهنگی، بومی، گردشگری و صنایع دستی هر منطقه اعلام کرد: شبکه های سراسری و استانی صداوسیما از روستاها در این زمینه حمایت می‌کنند.

دکتر علی عسکری نفوذ فن آوری، جریان فرآوری و سریان علم و دانش را در روستاها امری واجب دانست و گفت: باید در زمینه اهمیت تولید و ارائه کار با کیفیت بالا در روستاها فرهنگسازی شود و رسانه ملی برای تبلیغ و تحکیم این موضوع تمام تلاشش را خواهد کرد.

رئیس سازمان صداوسیما توسعه روستایی را موجب عدالت اقتصادی و اجتماعی دانست که عدالت فرهنگی را به دنبال خواهد داشت. دکتر عسکری سپس در خصوص پوشش فرستنده های صداوسیما در نقاط مختلف کشور گفت: رسانه ملی از تمام توان خود برای پوشش صددرصدی دیجیتال کشور استفاده می‌کند و حاضر است در صورت تأمین بخشی از هزینه‌های این امر در دولت برای پوشش صددرصدی کشور از تمام توانش بهره‌گیرد.

رئیس رسانه ملی در خصوص لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب که سال آینده برگزار می‌شود گفت: اگر معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری دستاوردهای انقلاب اسلامی را در تمام روستا ها مناطق کشور احصا کند و این اطلاعات را در اختیار سازمان صداوسیما قرار دهد رادیو و تلویزیون خصوصا شبکه های استانی می توانند برای ساخت مستند و برنامه سازی دراین زمینه از آن بهره ببرند.

وی افزود: این برنامه‌ها در طول هفته از شبکه های استانی روی آنتن خواهند رفت و برنامه های برگزیده از شبکه سراسری شما و برخی نیز از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

دکتر علی عسکری همچنین از آمادگی شبکه های تلویزیونی و رادیویی سلامت و برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه سلامت روستاییان خبر داد .

رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌های بی‌دریغ رسانه ملی در زمینه توسعه روستایی از رسانه ملی خواست تا این معاونت را در زمینه معرفی روستاها به عنوان ثروت‌های مغفول یاری دهد.

وی مهمترین عامل حاشیه نشینی و مهاجرت را غفلت از روستائیان که 26 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند دانست و گفت: از صداوسیما درخواست می‌کنیم توانمندی‌های روستاها، زیبایی‌های طبیعی، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی روستاها را بیش از پیش معرفی کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری همچنین از رئیس صداو سیما خواست تا برای پوشش صددرصدی تمام نقاط کشور خصوصا در نقاط کوهستانی و مرزی تلاش کنند و اعلام آمادگی کرد بخشی از هزینه تحقق این امر از معاونت متبوع خود تأمین شود.

در این نشست قائم مقام رئیس رسانه ملی، معاونان منابع مالی و سرمایه انسانی، امور استان‌ها، حقوقی و امور مجلس، سیما، صدا، رئیس حوزه ریاست، مدیر کل روابط عمومی و مدیر مسئول روزنامه جام جم حضور داشتند. همچنین هیئتی متشکل از معاونت طرح و برنامه، معاونت فرهنگی و سرمایه گذاری اجتماعی، مدیر کل سرمایه‌گذاری، مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در این نشست شرکت کردند.

معاونان رسانه ملی در این نشست با بیان اهمیت پرداختن به موضوع روستاها در تمام نهادهای آموزشی کشور نظیر آموزش و پرورش و آموزش عالی و نهادهای فرهنگی، از آمادگی رسانه ملی برای توسعه روستایی و تحقق آن خبر دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها