بتازگی تصاویر خودرویی در فضای مجازی منتشر شده که به لحاظ ویژگی‌های فنی و ساختاری بشدت مورد توجه قرار گرفته است. این خودرو که آلکرفت جی‌تی (Alcraft GT) نام دارد، خودرویی برقی است که طراحان آن امیدوارند، در قالب یک پویش مالی همه‌گیر، تولید آن را آغاز کنند. اگرچه این خودرو فعلا در حد یکسری تصاویر مفهومی است، بسیاری بر این باورند که در صورت ساخته‌شدن به یکی از خبرسازترین خودروهای چند سال اخیر بدل خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۶۳
نبوغ فناوری در خودرویی تمام برقی

ویژگی مهم این خودرو، برقی بودن آن است؛‌ خودرویی تمام برقی که عملکرد بالایی دارد. یک شرکت دانش بنیان بریتانیایی به نام کمپانی آلکرفت موتور (Alcraft Motor) این خودرو را طراحی کرده و امید زیادی به آینده آن دارد. اکنون و پس از پایان مرحله طراحی، نوبت به تأمین مالی پروژه رسیده است. این شرکت در نظر دارد با آغاز یک پویش مالی همه‌گیر، ضمن تأمین بودجه لازم ساخت این خودرو، این روند را از سال 1398/ 2019 کلید بزند.

البته کمپانی آلکرفت موتور در راه‌اندازی این پروژه تنها نیست و از تجربیات شرکت‌های متخصص دیگری استفاده کرده است که در طراحی و توسعه فناوری‌های خودرویی تبحر دارند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به Delta Motorsport و Sevcon و KS Composites اشاره کرد که گروهی از متخصصان زبده در زمینه مهندسی خودرو و قطعات در آنها مشغول کار هستند. نکته جالب‌تر این که با شرکت سیستم‌های ایمنی کانتیننتال (Continental) و حتی تایرساز معروفی همچون میشلن توافقاتی در زمینه تولید بخش‌های مختلف این خودرو صورت گرفته است. این خودرو به رغم برقی بودن، 600 اسب بخار قدرت دارد. ارائه‌کنندگان پروژه می‌گویند، خبری از یک سوپرخودروی تمام برقی نیست و در عوض، محصولی طراحی شده که بتوان از آن به عنوان خودرویی کاربردی استفاده کرد و این، یعنی بسیاری از علاقه‌مندان توان خرید آن را خواهند داشت. آلکرفت جی‌تی با هر بار شارژ کامل باتری نزدیک به 500 کیلومتر حرکت می‌کند. اگر این رقم در دنیای واقعی محقق شود، باید گفت، یک خودروی قابل اطمینان در صنعت خودروسازی به دنیا معرفی شده است.

این خودرو مجهز به سه موتور بوده، اما نیروی محرکه به هر چهار چرخ آن منتقل می‌شود. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد، آلکرفت جی‌تی از حالت سکون فقط 3/5 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. مهندسان آلکرفت موتور با استفاده از شبیه‌سازی‌ فوق‌پیشرفته این رکورد را ثبت کرده و مطمئن هستند پس از ساخته شدن خودرو به چنین رقمی خواهند رسید. فیبر کربنی، بخش قابل‌توجهی از ساختار خودرو را تشکیل می‌دهد و جالب این که بخش چشمگیری از سقف خودرو نیز از شیشه مخصوصی تهیه شده که به این ترتیب، راننده و سرنشینان از چشم‌انداز وسیع مناظر اطراف بهره خواهند برد. تاکنون صحبتی درباره قیمت این خودرو نشده اما به نظر می‌رسد، قیمت آن در راستای هدف طراحانش باشد؛ یعنی خودرویی به دور از دنیای فانتزی و قابل دستیابی برای بسیاری از مشتریان.

منبع: carmagazine.co.uk

مترجم: مهدی پیرگزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها