فعالیت های آتشفشانی در جزیره بالی اندونزی باعث شد بیش از 34 هزار نفر از اهالی این منطقه در روزهای اخیر خانه و کاشانه خود را رها کنند.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۹۵
آتشفشان، هزاران اندونزیایی را آواره کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، مقامات رسمی اندونزی اعلام کردند با توجه به فعالیت های آتشفشانی کوه «آگونگ» طی چند روز گذشته در بالی در صورتی که این آتشفشان فعال شود، این رخداد طبیعی در این کوه پس از 50 سال برای نخستین بار انجام می شود.

این آتشفشان برای آخرین بار سال 1963 میلادی فوران کرده بودند که بر اثر آن بیش از یکهزار نفر جان خود را از دست دادند و هزاران نفر نیز آواره شدند.

سازمان مقابله با بلایای طبیعی اندونزی اعلام کرد شمار افرادی که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند از روز جمعه هفته گذشته تاکنون با توجه به افزایش خطر فعال شدن آتشفشان «آگونگ» سه برابر شده است.

«سوتوپ پورو نوگروه»، سخنگوی این سازمان اعلام کرد که فرایند تخلیه افراد در حال انجام است و انتظار می رود شمار آوارگان افزایش یابد.

این آتشفشان که در بلندترین نقطه جزیره بالی واقع شده، در فاصله 75 کیلومتری از مرکز گردشگری «کوتا» قرار دارد و لرزش های خود را از ماه اوت آغاز کرده است.

بر اساس برخی ارتعاشات که نشان دهنده فعالیت احتمالی این آتشفشان است و از روز جمعه آغاز شده، مقامات منطقه ای خواستار فاصله گرفتن مردم از شعاع 9 کیلومتری این آتشفشان شده اند.

به رغم جابجایی گسترده مردم منطقه، پروازهای فرودگاه بالی که انتظار می رود با اختلالاتی مواجه شود تا پایان روز گذشته بر اساس برنامه زمان بندی پروازهای خود را انجام داد.

مقامات این فرودگاه از هم اکنون با فراهم کردن اتوبوس و واگن های کافی درصدد هستند در صورت هرگونه فوران آتشفشانی، مسافران را به سرعت به نقطه امن دیگری منتقل کنند.

اندونزی سال گذشته نیز شاهد فوران آتشفشان کوه «رینجانی» بود که بر اثر آن ده ها پرواز داخلی و خارجی جزیره «لومبوک» در همسایگی جزیره بالی لغو شدند.

مقامات جزیره بالی که یکی از نقاط گردشگری اندونزی است، با اعلام وضعیت امن از گردشگران خواسته اند از ورود به مناطق خطرناک پرهیز کنند.

بیش از 130 آتشفشان در اندونزی که بر روی کمربند زلزله قرار گرفته، وجود دارد و در آخرین فعالیت آتشفشانی سال 2010 در «جاوای مرکزی» بیش از 350 نفر جان خود را از دست دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها