دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه ضمن تاکید بر حفظ وحدت اسلامی در عزاداری‌ها گفت: مداحان از سبک و ریتم آهنگ‌های مبتذل غربی در عزاداری ها پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۵۹
هشدار در خصوص مداحی‌ به سبک غربی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محمد حسین صادقی،افزود: مبلغین و روحانیون در عزاداری ها تعظیم شعائر دینی و حرمت نگه داشتن ایام عزاداری را مورد تأکید قرار دهند.

وی ادامه داد: مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باید زمینه ای برای ارتقاء کمی و کیفی بهره مندی از فیوضات معنوی و حماسی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از هیات ها عزاداری خواست تا از ایجاد هرگونه مزاحمت و نارضایتی برای مردم در اجرای برنامه های عزاداری محرم از جمله مسدود کردن معبر عمومی، ایجاد گره ترافیکی، ایجاد دشواری و زحمت در تردد عادی مردم در هنگام حرکت دسته جات خودداری کنند. همچنین صدای بلند گوی هیات ها باید طوری تنظیم شود که سبب آزار برای مجاورین و همسایگان آنها نشود.

وی با تاکید براینکه هیئت های عزاداری جهت ارتقاء ضریب امنیت، هم افزایی و نظم مراسم عزاداری ارتباط و تعامل پیوسته و مستمری با نیروی انتظامی داشته باشند، افزود: علاوه بر این، تمهیدات لازم، جهت برقراری امنیت مساجد و حسینیه ها با توجه به حضور گسترده مردم در این اماکن اندیشیده شود.

صادقی ضمن آنکه از مداحان عزاداری های اباعبدالله الحسین(ع) خواست که در انتخاب اشعار سخت گیری داشته باشند و در بیان روایاتشان مطابق با مستندات سخن بگویند، تاکید کرد: از آهنگ هایی برای مداحی استفاده شود که از منظر شرعی واجد شبه یا اشکال نبوده یا تقلیدی از آهنگ های مبتذل غربی نباشد.

وی اضافه کرد: تامین برق مورد نیاز هیئت ها باید با حفظ موارد ایمنی و توسط شرکت توزیع برق انجام گیرد، انشعاب برق نیز تنها برای هیئاتی خواهد بود که مجوز فعالیت خود را از مراجع رسمی دریافت کرده باشند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، محوریت قرار دادن روحانیت، تجلیل و تقدیر از خانواده های شهدای مدافع حرم، قرائت قرآن، اقامه نماز جماعت خصوصا در ظهر روز عاشورا، بیان روایات و ذکر احکام شرعی را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که در هئیت های عزاداری باید به آن ها توجه داشت.

صادقی گفت: برای نهادینه شدن خدمتگذاری جوانان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) و کسب تجربه عملی در هیئت‌ها، حضور جوانان، نوجوانان و کودکان در این مراسم غنیمت شمرده شود و بخشی از برنامه های هیئت ها به این آینده سازان اختصاص یابد.

صادقی به ممنوعیت آتش زدن خیمه ها، زنجیر زنی بانوان، پرهیز از تکیه بر شمایل ظاهری اهل بیت و لزوم حفظ حجاب و عفاف زنان و مردان در عزاداری ها تاکید کرد و گفت: در انتخاب پیام های عاشورایی برای فضاسازی و تبلیغات محیطی باید دقت لازم بکار برده شود تا مطابق با اهداف قیام سیدالشهداء باشد.

وی افزود: فعالیت هیات ها با ساعات استراحت مردم تلاقی ننماید بطوریکه حداکثر در ساعت ۲۳ مراسم خاتمه یابد و در برپایی ایستگاه های صلواتی و جذب نذورات مردمی ملاحظات امنیتی و بهداشتی کاملا صورت گیرد.

مدعی العموم کرمانشاه در پایان توصیه های خود به هیئات عزاداری استان، یادآورشد: قطعا از ظرفیت مناسب رسانه ها و فضای مجازی برای ایجاد و شکل گیری اجتماعات باشکوه اقامه عزا و احیاء عزاداری به سبک سنتی در ایام محرم بستر سازی لازم صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها