مسئول کمیته ویژه کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین اعلام کرد:

ابعاد تخلف سفارتخانه‌ها کتبا به وزارت خارجه اعلام می‌شود

مسئول کمیته ویژه کمیسیون قضایی، حقوقی مجلس با تاکید به اینکه وزارت امور خارجه باید نظارت و حضور بیشتری در سطح سفارتخانه‌ها داشته باشد، گفت: این هفته گزارشی مکتوب از تخلفات برخی سفارتخانه‌های خارج کشور به وزارت‌خارجه ارایه خواهم داد.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۱۳
ابعاد تخلف سفارتخانه‌ها کتبا به وزارت خارجه اعلام می‌شود

محمدعلی پور مختار در گفت و گو با جام جام آنلاین در خصوص لزوم توجه بر عملکرد سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها، افزود: توصیه می کنیم معاونت کنسولی وزارت امور خارجه در این حوزه فعال تر باشد تا با نظارتی دقیق تر به خیلی مسایل موجود در این اماکن به اشراف بهتری دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه برخی از تخلفات صورت گرفته در سطح سفارتخانه ها کاملا عیان است، تصریح کرد: بنده در دوره ای که ریاست کمیسیون اصل نود را عهده دار بودم بطور ناشناس کارآیی و وضعیت برخی سفارتخانه ها را مورد بررسی قرار دادم و مشاهدات خود را بصورت گزارش گرد آوری کردم.

وی در مورد واکنش وزارت خارجه نسبت به بروز تخلفات در سفارتخانه های متبوع خود و تقاضای ارایه اسناد و مدارک از سوی مدعیان درباره موضوعات طرح شده، خاطر نشان کرد: وجود تخلف امری عیان است و بنده این موضوع را شخصا مورد بررسی قرار دادم. لذا پیشنهاد می کنم، وزارت خارجه افرادی را جهت تحقیق و پرسش و پاسخ به سفارتخانه ها مامور کند و وضعیت را از نزدیک بررسی کنند. اساسا اسناد و مدارک در این امکان به روشنی قابل استدلال است و فرستاده وزارت خارجه همچون بنده متوجه مسایل مختلف خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حوزه تخلفات برخی سفارتخانه ها در زمینه فعالیت های غیر مرتبط با حوزه ماموریتی بوده، از ارایه جزییات خودداری کرد و گفت: ان شالله پس از جمع بندی نهایی، برخی از موارد پیرامون وجود تخلفات برخی سفارتخانه ها را بصورت گزارش مکتوب و خصوصی در این هفته به وزارت خارجه ارایه خواهم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها