همزمان در ایران و ۴۱ کشور برگزار می شود

گردهمایی جهانی شیرخوارگان حسینی؛ جمعه

نوای لالایی مادران ایرانی در همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور طنین انداز شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۶۴۹
نوای لالایی شیرخوارگان حسینی در ایران اسلامی طنین انداز شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما از استان ها، مادران ایرانی به همراه نوزادان شیرخوار و با هدف رشد و پرورش فرزندان خود در مکتب اهل بیت در این مراسم شرکت کردند.

مادران ولایتمدار درحالی‌که نوزادان خود را بر روی دستانشان گرفته‌اند، در غم و اندوه حضرت علی‌اصغر (ع) طفل شش‌ماهه امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند و به یاد این مصیبت بزرگ سوگواری کردند.

مادران به یاد شیرخوار شهید امام حسین(ع) به پیشانی کودکان خود سربندهای یا حسین (ع) یا علی اصغر(ع) و یا ابوالفضل (ع) بسته‌اند و به یاد مظلومیت علی‌اصغر طفل شش‌ماهه حسین‌ابن‌علی (ع) کم سن و سال ترین شهید کربلا نوای لالایی سر داده‌اند.

این آیین معنوی همزمان در بیش از ۴ هزار نقطه کشور برگزار شد.

بنای مراسم بر پایه نذر خوانی بوده و مادران ایرانی با قرائت نذرنامه فرزندان خود را نذر یاری قیام حضرت امام زمان (عج) می‌کنند.

توزیع رایگان لباس متحدالشکل، توزیع بسته‌های فرهنگی و نذرنامه، اجرای گروه سرود مدافعان حرم و دمام نوازی هیئت شباب اهل بیت (ع) از جمله برنامه‌های یازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی (ع) است.

این همایش همه ساله به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی‌اصغر (ع) در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی با حضور مادران و کودکان شیرخوارشان با توسل به حضرت علی‌اصغر (ع) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین (ع) است، که مظلومانه در کربلا شهید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها