فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص):

هیچ تهدیدی را بدون پاسخ قاطع نخواهیم گذاشت

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: هرگونه اشتباه دشمن در محاسباتش با پاسخ کوبنده‌ ما مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۶۳۵
سردار رشید :به هر اشتباه دشمن پاسخ کوبنده‌ می دهیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سردار سرلشکر غلامعلی رشید صبح امروز در رژه ملی نیروهای مسلح مستقر در استان هرمزگان اظهار کرد: 37 سال از تجاوز سراسری دشمن به ایران اسلامی و 28 سال از پایان جنگ گذشته است اما ما هنوز هم در جنگ زندگی می‌کنیم و از خوبی‌ها و زیبایی‌های جنگ سخن می‌گوییم و دفتر و تاریخ جنگ را باز نگه داشته‌ایم و آن را نبسته‌ایم.

وی افزود: 8 سال دفاع مقدس یک حادثه بزرگ تاریخی برای ما و برای جهان بود. یک حادثه محلی نبود. جنگ ما از بسیاری از جنگ هایی که در دوران نظام دو قطبی در جهان اتفاق افتاده بود، مهم‌تر و اهمیت آن فراتر بود و اهمیت آن این بود که جهان در آستانه تغییری بزرگ قرار گرفت و امام با اعلام سیاست نه شرقی و نه غربی یک نه بزرگ به جهان کنونی گفت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان این که جنگ در خرمشهر از مقاومت تا آزادی در هر سه بعد حماسه، مظلومیت و عقلانیت در اشل بین المللی قرار می‌گیرد، به جنایت دشمنان در حلبچه نیز اشاره‌ای کرد و بیان داشت: حلبچه را فقط صدام درست نکرد. همین آلمان، فرانسه و انگلیس خبیث، جنایت حلبچه را بوجود آوردند. باید به جوانان بگوییم که ملت ایران و فرماندهان دفاع مقدس چه دل بزرگی داشتند و در برابر چه جنایات بزرگی ایستادند.

وی با بیان اینکه مروری بر سال های پس از جنگ نشان داده که جمهوری اسلامی ایران از دستاوردهای جنگ بهره برده و تا چه اندازه بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود افزوده است، تصریح کرد: امروز حذف صدام و حزب بعثی عراق حاصل مقاومت مردمی و مقاومت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. استقرار یک دولت مردمی در ساختار دولت عراق و در سرزمین حضرت سید الشهدا در امتداد 8 سال دفاع مقدس حاصل شده است.

وی تأکید کرد: امروز نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار سردار قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده استراتژیک ایرانی در ساماندهی جبهه مقاومت در مقابله با تروریسم تکفیری به معنای بارور شدن دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس در سطح راهبردی است. امروز الگوی مقاومت در سرتاسر منطقه و دستاوردهای فرهنگی و اعتقادی و سیاسی آنها حاصل الگوی مقاومت رزمندگان ایرانی در 8 سال دفاع است و از تفکر و نمادهای رزمندگان ایران نظیر چفیه و دعاخوانی و ... الگو می گیرند. این همان تفکری است که امام راحل در منشور روحانیت نیز بدان اشاره فرمودند.

سردار سرلشکر رشید خاطرنشان کرد: امروز راه غلبه بر چالش‌های مدیریتی با استفاده از الگوی رزمندگان ایرانی امکان پذیر است. راه شهید حججی با اقتدار و عظمت ادامه دارد. امروز برخورداری از قدرت موشکی و توان پهبادی و توان سایبری برای غلبه بر دشمنان تکفیری نظیر داعش نشان‌دهنده بهره‌گیری شایسته از دوران جنگ با نظامیان بعثی است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه اظهارات خود، عنوان کرد: برجام حاصل تعهد و مسؤولیت پذیری نظام جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و ثبات در منطقه متکی بر قدرت دفاعی و بازدارنده است. این قدرت نه تنها کاهش نیافته بلکه در عرصه‌های مختلف افزایش یافته است و نیروهای مسلح راسخ تر از گذشته از آرمان‌های بلند این ملت دفاع خواهند کرد و هرگونه اشتباه در محاسبه دشمنان درباره واکنش ملت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پیمان شکنان را با پاسخ کوبنده‌ای مواجه خواهد کرد.

وی تأکید کرد: نقض برجام و خروج آمریکایی‌ها از آن نشان‌دهنده خباثت آمریکا است. ما از این پس با ساماندهی قدرت ترکیبی یک پارچه دشمنان را دچار غافلگیری خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها