از پاییز امسال سه مدل جدید از گوشی‌های آیفون وارد بازار خواهند شد، یکی از این گوشی‌ها آیفون 8 پلاس است.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۵۰
نگاهی نزدیک به آیفون 8 پلاس؛ رقیبی برای آیفون X؟ + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، پرچمدار جدید اپل یعنی آیفون X از ماه آبان وارد بازار می‌شود اما آیفون 8 و 8 پلاس از 31 شهریور عرضه خواهند شد. دوربین و پردازنده این دو گوشی جدید نسبت به آیفون 7 و 7 پلاس تقویت شده و امکان شارژ بدون سیم به آنها اضافه شده. با اینکه تغییرات ایجاد شده در این دو گوشی چندان چشمگیر نیست، اما احتمالا برخی از طرفداران این شرکت را راضی خواهد کرد.

پس از معرفی این دستگاه‌ها در مراسم اپل، نمونه‌هایی از آنها برای بازدیدی کوتاه در اپل پارک قرار داده شده بود. در یک کلام به نظر می‌رسد که آیفون 8 پلاس شباهت بسیار زیادی به آیفون 7 پلاس دارد. این گوشی برخلاف آیفون 8، دارای دوربین دوگانه است و کاربران می‌توانند با استفاده از آن در حالت پرتره عکاسی کنند. همچنین قابلیت جدیدی به آن اضافه شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا نوردهی عکس‌ها را تغییر دهند.

پنل شیشه‌ای پشت گوشی براق بوده و حس درخشندگی را به افراد منتقل می‌کند. هنوز مشخص نیست که این پنل در برابر ضربات به چه میزان مقاوم است. با افزودن قطعات فلزی به پشت گوشی امکان شارژ بدون سیم با استفاده از دستگاه‌های Qi نیز به وجود آمده که خبر خوبی برای خریداران این دستگاه است.

iphone 8 plus از پردازنده جدید A11 بیونیک در آیفون 8 پلاس استفاده شده که نسبت به مدل قبلی 30 درصد قویتر بوده و مصرف انرژی آن 50 درصد پایین تر است. این پردازنده به اپل این امکان را داده تا قابلیت‌های جدید واقعیت افزوده یا AR را به دستگاه‌های خود اضافه کند. جالب است بدانید که در هر سه مدل جدید اپل از این پردازنده استفاده شده، به این ترتیب در صورتی که به دنبال کار با اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده هستید می‌توانید به جای پرداخت مبلغی زیاد برای آیفون ایکس از این دستگاه استفاده کنید.

اما یکی از تفاوت‌های این مدل با آیفون ایکس یا همان ده، در دوربین دوگانه آنهاست. در آیفون 8 پلاس همانند مدل سال گذشته از یک لنز واید 12 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) در کنار یک لنز تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.8 استفاده شده، این لنز ثانویه فاقد لرزشگیر اپتیکال تصویر است. این در حالیست که لنز تله فوتوی به کار رفته در آیفون ایکس دارای دریچه دیافراگم f/2.4 بوده و سیستم OIS در آن به کار برده شده که در بسیاری از موارد به کاربران کمک می‌کند تا تصاویر بهتری ثبت کنند. با این‌حال باید منتظر ارائه هر دو گوشی و بررسی‌های کاملتر از دوربین‌های آنها باشیم.

iphone 8 plus در آیفون ایکس نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه بسیار بالاست و در یک بدنه کوچک از صفحه‌ای بزرگ استفاده شده، همچنین دوربین سلفی بهتر با افکت‌های بیشتر، کنترل‌های چهره، حالت پرتره برای دوربین جلو و قابلیت باز کردن قفل گوشی با سنسور تشخیص چهره از دیگر امکانات پرچمدار آیفون است که در 8 پلاس خبری از آنها نیست. البته دکمه هوم و تاچ آی دی در آیفون ایکس وجود ندارند، در صورتی که به این امکانات وابستگی زیادی دارید پیشنهاد می‌کنیم تا آیفون 8 پلاس را انتخاب کنید.

در اجرای برخی اپلیکیشن‌ها نیز احتمالا 8 پلاس با صفحه نمایش بزرگ خود عملکرد بهتری نسبت به ایکس خواهد داشت. در X قسمتی از صفحه نمایش در اطراف دوربین بریده شده و هنوز مشخص نیست که این قسمت در اپلیکیشن‌های قدیمی تر چگونه نمایش داده خواهد شد. همچنین افرادی که در حال حاضر به یک گوشی جدید احتیاج دارند باید 8 پلاس را انتخاب کنند زیرا تا زمان عرضه آیفون ایکس مدت زمان زیادی باقی مانده. به نظر می‌رسد که این دستگاه در زمینه مصرف باتری، دوربین، سرعت و قیمت عملکردی مشابه با ایکس داشته باشد.

بدنه شیشه‌ای این گوشی با استفاده از فولاد تقویت شده. پنل‌هایی که در پشت و جلوی دستگاه تعبیه شده‌اند از جنس شیشه بوده و در گوشه‌های آنها از فولاد استفاده شده. چیپ‌ها و سنسورهای دوربین نیز نسبت به 7 پلاس تقویت شده که باعث می‌شود سرعت فوکوس دوربین بالاتر رفته و عکسهایی که در نور کم گرفته می‌شوند کیفیت بهتری داشته باشند. قدرت بلندگوها نیز نسبت به مدل سال گذشته 27 درصد افزایش یافته است.

iphone 8 plusآیفون 8 پلاس در دو مدل 64 و 256 گیگابایت عرضه شده و قیمت پایه آن 799 دلار است. پیش فروش این مدل به همراه آیفون 8 از 24 شهریور شروع شده و توزیع آن از 31 شهریور انجام خواهد گرفت. این گوشی مقاوم در برابر پاشیده شدن آب و ضد گرد و غبار در رنگهای نقره‌ای، خاکستری و طلایی به فروش می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها