از زمان معرفی آیفون ایکس و اعلام امکان باز کردن قفل آن با استفاده از فیس آیدی یا همان تشخیص چهره نگرانی‌هایی در مورد سوءاستفاده از این قابلیت مطرح شد. آیفون ایکس به حسگر اثرانگشت مجهز نیست و مسلماً بسیاری از کاربران استفاده از فیس آیدی را به وارد کردن رمز ورود ترجیح می‌دهند اما مشکل فیس آیدی چیست؟
کد خبر: ۱۰۷۴۳۵۴
ماسک‌هایی برای کور کردن فیس آی دی آیفون ایکس معرفی شد! +عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، تصور کنید شما خواب هستید و شخصی قصد باز کردن آیفون ایکس شما را داشته باشد. درست است که برای تأیید فیس آیدی نیاز است چشم هم باز باشد اما به‌هرحال سوءاستفاده از این قابلیت ساده‌تر از حسگر اثرانگشت به نظر می‌رسد. از طرفی هم شاید به دلایل حفظ حریم خصوصی بخواهید فیس آی دی را کور کنید! حال این موضوع ایده‌ای شده است برای ساخت ماسک‌های ایمن که مخصوصاً برای آیفون ایکس استفاده دارند.

این ماسک‌ها انواع مختلفی دارند. ساده‌ترین آن‌ها فقط چشم ها را می‌پوشاند و در چهار رنگ مختلف نیز در فروشگاه آمازون در دسترس است.

کسانی که محافظت بیشتری می‌خواهند از ماسکی که تمام سر و صورت را می‌پوشاند استفاده کنند. این ماسک دو سوراخ برای چشم‌ها و روزنه‌ای برای دهان و یا یکی از آن‌ها را نیز دارد. اگر بسیار سخت‌گیر هستید نوع بدون روزنه آن هم وجود دارد که عملاً سوءاستفاده در زمان خواب را غیرممکن می‌کند. قیمت این ماسک‌ها بین 3 تا 160 دلار متفاوت است.

البته قبول داریم که خیلی مسخره است که چنین ماسک‌هایی برای جلوگیری از دید زدن فیس آی‌دی اپل ساخته می‌شود اما کاری نمی‌توان کرد چرا که هر تولیدکننده می‌خواهد محصولات خود را به محصولات مهم گره بزند و فروش خوبی کند. در حال حاضر چه چیزی می‌تواند مهم‌تر از آیفون ایکس باشد؟!

-

-

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها