کیا اپتیما یکی از خودروهای مشتری پسند چه در ایران و چه در بازار بین المللی محسوب می شود که با خودروهایی نظیر تویوتا کمری، هوندا آکورد، شورولت مالیبو و فورد فیوژن رقابت می کند.
کد خبر: ۱۰۷۳۸۶۲
کیا اپتیما؛ زیبای مطمئن!+تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین، کیا اپتیما یکی از خودروهای مشتری پسند چه در ایران و چه در بازار بین المللی محسوب می شود که با خودروهایی نظیر تویوتا کمری، هوندا آکورد، شورولت مالیبو و فورد فیوژن رقابت می کند. این خودرو یکی از سودآورترین محصولات کمپانی کیا است که در سال 2016 با تغییراتی که در آن حاصل به خوبی توانست راه موفقیت خود را ادامه دهد.

کیا اپتیما 2016 در قسمت جلوپنجره با تغییراتی نسبت به نسخه های پیشین همراه بوده است.

چراغ های جلو از طراحی جدیدی برخوردارند و سپر این خودرو نیز در یک بازطراحی مجدد به کلی تغییر کرده است. این تحول حتی در بخش عقب خودرو نیز به چشم می خورد و ما کیا اپتیما 2016 را با چراغ های جدید و لوله اگزوز دوتایی مشاهده می کنیم. ابعاد این خودرو نیز با افزایش 10 میلیمتری طول، 25 میلیمتری عرض و 13 میلیمتری ارتفاع، کمی بزرگتر از قبل شده است.

در طراحی داخلی نیز اپتیما 2016 حسابی سرنشینان خود را شگفت زده می کند. سقف سانروف پانارومای ان خودرو به همراه یک مانیتور بزرگ 8 اینچی بر روی داشبورد از جمله آپشن هایی هستند که به سرعت توجه افراد را به خود جلب می کنند. همچنین این خودرو، در روی صفحه کیلومتر خود به یک مانیتور نشان دهنده اطلاعات نیز مجهز شده است. طراحی داخلی اپتیما 2016 با روکش های صندلی جذاب و دوست داشتنی و یک سیستم صوتی Harman Kardon با 10 اسپیکر و یک آمپلی فایر و ساب ووفر کامل تر می شود.

کیا اپتیما 2016 هم اکنون در بازار ایران در مدل های مختلفی عرضه می شود. قیمت اپتیما 2016 مدل JF GT line در بازار و نمایندگی های مجاز در حدود 187 میلیون تومان است. افزون بر این اپتیما JF نیز در نسخه فول 2016 با قیمت 180 میلیون در نمایندگی ها به فروش می رسد.

اپتیما 2016 به سه پیشرانه مختلف مجهز شده است. پیشرانه 2.4 لیتری در مدل پایه ال ایکس و نسخه میان رده ای ایکس استفاده می شود که دارای 185 اسب بخار قدرت و 176 پوندفوت گشتاور است و قدرت خود را توسط یک جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار انتقال می دهد.

پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو نیز در اپتیما ال ایکس به کار رفته است که از نیروی 178 اسب بخار و گشتاور 195 پوندفوت برخوردار است که با یک جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه عرضه می شود.

افزون بر این، پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو نیز به طور اختصاصی بر روی مدل های اس ایکس و اس ایکس ال نصب می شود که از نیروی خارق العاده 245 اسب بخار و گشتاور 260 پوندفوت بهره می برد و به یک جعبه دنده شش سرعه اتوماتیک نیز مجهز شده است.

برخورداری از امکاناتی نظیر ترمز چهار چرخ دیسکی، 8 کیسه هوای جلو، کناری و پرده ای به همراه ایربک زانو کیا اپتیما را به خودرویی ایمن تبدیل کرده است. افزون بر این، اپتیما 2016 به امکاناتی نظیر سیستم HAC برای کمک و کنترل شروع حرکت در سراشیبی و سربالایی، سیستم تشخیص نقطه کور یا BSD به منظور هشدار نزدیک شدن به خودروهای کناری، سیستم ESC به منظور کنترل پایداری خودرو به هنگام عدم فرمان پذیری، سیستم EBD یا تقسیم نیروی ترمز میان چرخ ها و سیستم BAS برای تشخیص میزان فوریت ترمزگیری از طریق سرعت فشردن پدال و نیروی وارده بر آن مجهز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها