با توجه به سبک زندگی دانشجویان خوابگاهی و سپری شدن ساعات زیادی از شبانه‌روز آنها در محیط خوابگاه، نیاز است مسئولان دانشگاه‌ها شرایط مساعدی برایشان در جهت انجام کارهای علمی و تحقیقاتی فراهم کنند.
کد خبر: ۱۰۷۳۵۸۶
رشد شخصیتی و علمی دانشجو در محیط خوابگاه

علاوه بر این،‌ نیاز است برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گیرد تا زندگی دانشجویان خوابگاهی، صرفا محدود به امور درسی نشود. در این زمینه،‌ مسئولان باید برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متنوعی برای ارتقای فضای ذهنی و شخصیتی دانشجویان در نظر بگیرند، تا آنها بتوانند در کنار رشد علمی، از لحاظ اخلاقی و شخصیتی نیز رشد کنند،‌ چراکه این رشد، احتمال درگیر شدن دانشجویان به آسیب‌های اجتماعی گوناگون را کاهش می‌دهد.

همچنین برگزار کردن برنامه‌های فرهنگی مختلف می‌تواند باعث ارتقای معنوی و اخلاقی دانشجویان شود که این مساله نیز باعث می‌شود دانشجویان بتوانند هرچه بهتر در مسیر حرکت صحیح علمی، فرهنگی و اخلاقی خود قرار گیرند. برگزاری این گونه برنامه‌ها برای تمام دانشجویان بخصوص دانشجویان خوابگاهی که در شرایط خاص دوری از خانواده به سر می‌برند، ضروری است.

البته، گاهی احساس می‌شود دانشجویان بعد از ساعات حضور خود در محیط دانشگاه‌ها به حال خود رها می‌شوند و متأسفانه در زمینه کنترل فضای خوابگاه‌ها و جلوگیری از آلودگی دانشجویان به آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی دقیقی صورت نمی‌گیرد. خلأ موجود در این زمینه هم می‌تواند باعث خروج دانشجویان از مسیر درست شود و ممکن است آنها با انجام اشتباهات گوناگون نتوانند ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی خود را بدرستی شکوفا کنند. بی‌تردید کم‌توجهی مسئولان دانشگاه‌ها به لزوم برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه می‌تواند یکی از دلایل این اتفاقات باشد و لازم است دست‌اندرکاران توجه خود را به این موضوع معطوف کنند.

اسدالله عباسی

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها