کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

چرایی هیاهوی صهیونیستها از حضور ایران در سوریه

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به هیاهوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی از حضور نیروهای مستشاری ایران در سوریه گفت: رژیم صهیونیستی از حضور مستشاران ایرانی در سوریه به شدت احساس خطر می کند.
کد خبر: ۱۰۷۳۵۳۷
چرایی هیاهوی صهیونیستها از حضور ایران در سوریه

حمیدرضا ترقی در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس تلاش می کند از طریق کردستان عراق خود را به مرزهای ایران برساند اظهار داشت: نتانیاهو اکنون می بیند به جای اینکه بتواند نیروهایش را به مرزهای ایران برساند،این جمهوری اسلامی اسلامی ایران است که نیروهای خود را به مرزهای فلسطین اشغالی برده است.

وی افزود:خط مقدم جبهه ایران و رژیم صهیونیستی به جای اینکه کردستان عراق باشد اکنون جولان سوریه است.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی همچنین مخالفت آمریکا با حضور مستشاران نظامی ایران در سوریه را خلاف مقررات بین المللی دانست و گفت:همانگونه که دولت آمریکا با بسیاری از کشورها پیمان نظامی دارد و نیروهای نظامی خود را در آن کشورها مستقر می کند،جمهوری اسلامی ایران نیز با برخی کشورها پیمان نظامی دارد و بر اساس مقررات بین المللی تبادل نیرو می کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس حق دخالت در توافقات نظامی ایران با کشورهای منطقه را ندارند گفت:حضور مستشاران ایران در سوریه اگر بدون موافقت دولت قانونی آن کشور بود با موازین بین المللی ناسازگاری داشت ولی این حضور به درخواست دولت سوریه است.

ترقی یاد آور شد:آمریکا در حالی علیه ایران هیاهو راه می اندازد که خودش حتی بدون مجوز مجامع جهانی و یا موافقت دولتها به برخی کشورها لشگرکشی کرده و تجاوز می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها