شاخص‌های بازارهای آسیایی در پایان معاملات روز جمعه، پس از شلیک یک موشک دیگر توسط کره‌ شمالی به سوی شرق، متلاطم شد البته واکنش بازار به این رویداد بسیار کمرنگ‌تر از قبل بود.
کد خبر: ۱۰۷۳۵۲۵
شلیک موشک، بازارهای آسیایی را متلاطم کرد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، شاخص‌های بازارهای آسیایی در پایان معاملات روز جمعه، پس از شلیک یک موشک دیگر کره‌ شمالی به سوی شرق متلاطم شد، هرچند واکنش بازار به این رویداد بسیار کمرنگ‌تر از قبل بود.

طبق اعلام خبرگزاری رویترز، این موشک قبل از این که در ۲۰۰۰ کیلومتری شرق هوکایدو سقوط کند، از روی ژاپن عبور کرد. به دنبال شلیک موشک کره‌شمالی، کره‌جنوبی هم با شلیک موشک خود به دریا به این اقدام پاسخ داد.

تحت تاثیر این اقدامات، قیمت دلار افزایش یافت و به نرخ ۱۱۰.۶۸ ین رسید. قیمت دلار قبل از اخبار شلیک موشک برابر ۱۱۰.۲۸ ین بود.

طلا که اغلب به عنوان سرمایه‌گذاری امن در مواقع بروز ریسک‌های ژئوپولیتیکی تلقی می‌شود با افزایش قیمتی شدید به ۱۳۳۴.۳۶ دلار برای هر اونس رسید و بعدا کمی از سود خود را از دست داد و در نهایت در ۱۳۲۹.۰۱ دلار برای هر اونس تثبیت شد.

شاخص بورس نیکی ژاپن با ۰.۵۲ درصد یا ۱۰۲.۰۶ امتیاز افزایش در رقم ۱۹۹۰۹.۵۰ بسته شد.
شاخص بورس اس‌اندپی ۲۰۰ آسیا نیز با ۰.۷۶ درصد کاهش به رقم ۵۶۹۵ رسید و شاخص آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی هم ۰۱۱ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در هنگ‌کنگ شاخص هانگ‌سنگ ۰.۰۱ درصد افت کرد و در چین شاخص شانگ‌های ۰.۵۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و به رقم ۳۳۵۳.۶۶۸۶ رسید و شاخص ترکیبی شن‌زن هم با افتی ۰.۲۷۸ درصدی به رقم ۱۹۸۷.۹۸۵۰ رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها