برنامه «مجله والیبال» رادیو ورزش در گفتگو با فرهاد شاهمیری، داور بین المللی والیبال، به بررسی قوانین جدید فدراسیون جهانی پرداخت.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۹۴
قوانین والیبال دستخوش تغییرات می شود

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش؛ فرهاد شاهمیری، داور بین المللی والیبال، در ارتباط با تغییرات ایجاد شده در قوانین والیبال از جمله اینکه خطای دو ضرب برای پاسور وجود ندارد، گفت: این قانون هنوز مصوب نشده است. ما داوران بین المللی به همراه رئیس و دبیر کمیته داوران فدراسیون جهانی و رئیس کمیته داوران آسیا سمینارهایی داشتیم که در آن فیلم هایی گذاشته شد و از داوران نظرخواهی شد. فدراسیون جهانی دنبال تست دو قانون جدید برای سال آینده است؛ یکی مربوط به پنجه دو ضرب پاسور است؛ یعنی هنگامی که پاسور به اسپکر پاس می دهد، اگر دوضرب شد خطا گرفته نشود و دومین قانون هم با تست شیرجه یک دست بازیکن در ویدئو چک تصویب می شود. وقتی بازیکن شیرجه یک دست می زند، زیاد پیش می آید که توپ زمین می خورد، داور نمی زند و بالعکس.
وی، در مقابل این گفته کارشناس برنامه که در گزارشات گفته شده ژاپنی ها دوربین بسیار کوچکی را روی تور قرار داده اند، بیان کرد: بله؛ 3 دوربین کوچک تر از یک ریالی قدیم روی تور قرار دارد که این دوربین به ویدئو چک هیچ ارتباطی ندارد و از داخل زمین فیلم می گیرد.
شاهمیری، در پاسخ به این پرسش که بازنشستگی داوران از فدراسیون جهانی از چه سنی آغاز می شود، عنوان کرد: سن بازنشستگی از فدراسیون جهانی 55 سالگی است که اکنون FIVB اعلام کرده به 15 نفر از ما داورانی که در رنکینگ A قرار داریم، در صورت آمادگی بدنی و بینایی خوب، فرجه می دهد و می توانیم تا هر سنی که توانایی داریم به کارمان ادامه دهیم.
برنامه مجله والیبال، با اجرای مسعود اسکویی، کارشناسی جمشید حمیدی و تهیه کنندگی سید محمدی از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها