معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:

۲۲۷ مورد کودک‌آزاری به بهزیستی خراسان جنوبی گزارش شد

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین علت بیشترین تماس های اورژانس اجتماعی استان در ۵ ماه نخست سال جاری را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۳۲
علت تماس‌های اورژانس اجتماعی قزوین

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روابط عمومی بهزیستی قزوین، بهاره رحمانی گفت: دلیل بیش از ۳۷ درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی در پنج ماه نخست سال جاری کودک‌آزاری بوده است.

وی افزود: غفلت از کودکان و آزار جسمی بیشترین نوع کودک‌آزاری و آزار جنسی و روانی کمترین نوع کودک‌آزاری در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به آمارهای اخیر اعلام شده در خصوص رتبه دوم استان قزوین در کودک‌آزاری توضیح داد: آمارهای ارائه شده بر اساس گزارش مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان قزوین و پزشکی قانونی بوده و صرفاً حاکی از وجود آمار بالای خشونت و کودک‌آزاری در استان نیست.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: آمار تماس‌های اورژانس اجتماعی به دو روش؛ آمار خط تلفن ۱۲۳ و تیم سیار ارائه و گزارش می‌شود که در سال گذشته بیش از ۱۶ درصد تماس‌های ذکر شده کودک‌آزاری مربوط به خط تلفن ۱۲۳ بوده که در درصدی از این تماس‌ها، کودک‌آزاری به معنای واقعی رخ نداده و عمده این تماس‌ها با مداخلات روانشناختی و ارائه راهنمایی‌های لازم به خانواده رفع و حتی نیاز به مداخلات انتظامی و قضایی نبوده است.

رحمانی گفت: در ۳۹ درصد تماس‌های کودک‌آزاری اورژانس اجتماعی بهزیستی استان در سال گذشته نیاز به اعزام تیم سیار شده است که به نسبت جمعیت استان قابل توجه بوده که این موضوع دلایل گسترده‌ای می‌تواند داشته باشد.

وی افزود: آگاهی مردم استان قزوین از فعالیت‌های اورژانس اجتماعی یکی از مهم‌ترین دلایل آمار بالای تماس خط تلفن ۱۲۳ است، با این حال اداره‌کل بهزیستی استان در سال‌های اخیر تلاش بسیاری در آگاه‌سازی و اطلاع رسانی عموم مردم استان از فعالیت‌های این مرکز کرده است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین، اعتماد مردم قزوین به اورژانس اجتماعی را قابل تحسین دانست و اضافه کرد: برخلاف استان‌های دیگر که مردم تمایل کمتری به گزارش کودک‌آزاری نشان داده‌اند، مردم استان قزوین همکاری خوبی با این اداره‌کل داشته‌اند و عدم پراکندگی جعفرافیایی استان و پوشش بالای مراکز اورژانس اجتماعی در قزوین می‌تواند یکی دیگر از دلایل آمار بالای ذکر شده باشد.

به گفته رحمانی،کودک‌آزاری یک جرم عمومی است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد و عدم گزارش کودک‌آزاری از سوی اطرافیان هم جرم محسوب می‌شود. البته بخش مهمی از اقدامات در زمینه کاهش میزان کودک‌آزاری‌ها به آگاه‌سازی قضایی مردم مربوط می‌شود.

وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهد موارد کودک‌آزاری با شماره ۱۲۳، مراجع قضایی و پلیس تماس و موضوع را بدون نگرانی اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها