دو مرد افغان که پس از قتل دوستشان، جسد او را مثله کرده و با جاسازی در قالب‌های گچ در چند نقطه تهران رها کرده بودند، به قصاص و حبس محکوم شدند.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۰۲
جاسازی جسد دوست در قالب‌های گچ

به گزارش جام‌جم، ماجرای این پرونده از دهم آذر 93 با اطلاع کلانتری تهرانپارس از ناپدید شدن ناگهانی مردی جوان به نام وحید آغاز شد.

برادر او به ماموران گفت: «وحید چند روز پیش برای انجام کارهایش از خانه بیرون رفت، اما هرچه با تلفن همراهش تماس گرفتم جوابم را نداد و آخر سر هم تلفنش خاموش شد.» با ثبت این شکایت، سیمکارت وحید ردیابی شد و دو کارگر افغان به عنوان آخرین افرادی که با او در تماس بودند، دستگیر شدند. آنها در همان بازجویی‌های ابتدایی به قتل وحید به‌خاطر یک رشته گردنبند و تکه‌تکه کردن جسدش اعتراف کردند و گفتند تکه‌های جسد را در قالب‌های گچ ریخته و در چند جای شهر رها کرده‌اند. هفته گذشته، جلسه محاکمه آنها در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور قاضی مستشار حشمت‌الله توکلی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دختر 11 ساله مقتول تقاضای قصاص کرد، اما خواهر و برادر مقتول در دادگاه حاضر نشدند. سپس نوبت به متهمان رسید. ابتدا زکی 21 ساله در جایگاه ایستاد و گفت: «از مدت‌ها قبل با وحید دوست شده بودیم. او گردنبند طلای ما را دزدیده بود، اما آن را پس نمی‌داد. روز حادثه به ساختمان نیمه‌کاره محل کارمان آمده بود. سر موضوع گردنبند با هم درگیر شدیم و من با چاقو او را کشتم. سپس با همدستی یعقوب (متهم دوم) جسد را مثله‌کردیم و در قالب‌های گچ ریختیم. بعد از چند روز قالب‌ها را در کیسه انداختیم و در چند جای شهر رها کردیم.»

با تائید این اظهارات از سوی یعقوب 24 ساله، زنگ پایان جلسه به صدا درآمد و قضات برای صدور رای وارد شور شدند. آنها زکی را به قصاص و یعقوب را به 25 سال حبس و اخراج از ایران محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها