دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان می تواند موجب تشدید اختلاف نظرهای موجود میان احزاب و گروه های کردی شود.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۴۵
برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان موجب تشدید اختلاف احزاب و گروه های کرد می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، علی شمخانی عصر امروز -سه شنبه- در حاشیه بیست و هشتمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت، با اشاره به تاثیر مخرب برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان در از دست رفتن فرصت ها و ظرفیت های فراوان و اثرگذار جامعه کردی در حاکمیت عراق افزود: با افزایش تنشهای ناخواسته در این منطقه مصائب و رنج های مضاعف برای مردم ستمدیده و شجاع اقلیم را رقم خواهد زد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی درخصوص اثرات ضد امنیتی طرح برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق خاطر نشان کرد: اکنون که با همت کشورهای خط اول مبارزه با تروریسم به پایان حضور فیزیکی عناصر تکفیری وابسته نزدیک می شویم، برخی اقدامات نسنجیده می تواند خطر شکل گیری منازعات جدید و بازتولید ناامنی افزایش دهد.

شمخانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دستاوردهای اخیر محور مقاومت در برابر تروریسم تاکید کرد: سیاست داعش پروران برای اعمال راهبرد ناامن سازی منطقه از طریق ابزار تروریسم، فرجام تلخی را برای طراحان این فتنه بدنبال داشت.

وی افزود: پیشکسوتان جهاد وشهادت که 8 سال با دستان خالی در برابر صدام و حامیان منطقه ای و فرامنطقه‌ای او ایستادند و از اسلام وایران دفاع کردند نسل پرورش دهنده شهید حججی ها هستند .
شمخانی گفت: محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت فرصتی برای بیعت مجدد با آرمان های امام راحل و فرامین مقام معظم رهبری ونشان دهنده پویایی فرهنگ والایی است که شهید حججی ها را آماده سربازی در راه آرمانهای انقلاب اسلامی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها