چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از بهار سال جاری در شهرستان‌های کشور آغاز شد و پس از اتمام مرحله استانی از 11 شهریور در مرحله کشوری در شهر ارومیه ادامه یافت، سرانجام دیروز در بخش برادران به خط پایان رسید.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۸۷
قاری و حافظ برتر سال ۹۶ معرفی شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، نتایج دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل، برندگان خود را شناختند که در نتیجه حسینی و اصفهانیان به عنوان قاری و حافظ برتر سال 96 جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند.

سیدمصطفی حسینی برای دومین سال پیاپی است که رتبه نخست این مسابقات را به دست می‌آورد. البته سال گذشته بر اساس نتایج ارزیابی و انتخاب قاریان برای اعزام به مسابقات بین‌المللی به معرفی وی به مسابقات بین‌المللی ایران منجر نشد.

همچنین مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت قاریان قرآن کریم طی بیانیه‌ای مشترک در خصوص نتایج رشته قرائت و حفظ چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند:

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشراف ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور و کمیته نظارت و ارزیابی پس از برگزاری مراحل مختلف مسابقات رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم در مراحل شهرستانی و استانی و ارزیابی‌های دقیق در بخش‌های مختلف مرحله کشوری مسابقات و بررسی نتایج این رقابت‌ها با حضور اعضای هیات داوران، براساس ضابطه تعیین شده و نتایج به دست آمده، اسامی نفرات برتر را برای حضور در مسابقات بین‌المللی ایران و کشور مالزی به شرح زیر اعلام می‌کند؛

قرائت جمهوری اسلامی ایران: سید مصطفی حسینی

قرائت مالزی: مختار دهقان

حفظ جمهوری اسلامی ایران: مصطفی اصفهانیان

لازم به ذکر است انتخاب دیگر نمایندگان اعزامی به مسابقات بین‌المللی سایر کشورها، متعاقبا در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، کمیته فنی ستاد عالی هماهنگی مسابقات و کمیته اعزام و دعوت قاریان قرآن کریم بررسی و بر اساس نتایج به دست آمده و ضوابط و شرایط پذیرش کشورهای برگزارکننده مسابقات، اعلام خواهد شد.

همچنین هیأت داوران این دوره از مسابقات، قاریان فینالیست را به شرح زیر سطح‌بندی کرد:

ممتاز: سیدمصطفی حسینی از استان قزوین.

عالی: مختار دهقان از استان خراسان رضوی، مهدی غلام‌نژاد از استان تهران، امید حسینی‌نژاد از استان خراسان رضوی.

شایسته تقدیر: مهدی شایق از استان یزد، سیدجاسم موسوی از استان خوزستان و علی قاسم‌آبادی از استان تهران.

این سطح‌بندی در بین حافظان فینالیست به شرح زیر اعلام شده است:

ممتاز: مصطفی اصفهانیان از استان اصفهان، پیمان ایازی از استان مازندران، سعید علی‌اکبری از استان قزوین، محمدجواد دلفانی از استان تهران.

عالی: محمدرضا احمدی و محمدجواد مرادی از استان قم، ابوذر کرمی از استان مرکزی و محمد رسول تکبیری از استان تهران.

شایسته تقدیر: علی شیخ جامی و محمد خاکپور از استان خراسان رضوی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها