مدیرعامل ستاد دیه خبر داد:

کاهش آمار رانندگان زندانی

حبیب جوان ۲۹ ساله‌ای است که به دلیل بی احتیاطی در نگهداری از دو سگ خانگی ضمن ایراد ناخواسته صدمه بدنی به یک موتورسوار، با بدهی سنگین این روزها در حبس به سرمی برد.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۵۲
جوانی که حبس سگ‌هایش را می‌کشد!

‌به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در برخی از محله های شمال کشور، افراد طبق عرف منطقه محل سکونت‌شان اقدام به نگهداری سگ می کنند، حبیب ۲۹ساله هم که ساکن یکی از شهرهای شمالی است از این سنت خودش را بی بهره نگذاشته بود و دو قلاده سگ را در خانه اش نگهداری می کرد اما همین نگهداری حیوانات ورق زندگی این جوان شمالی را برمی گرداند و حبیب به جای اینکه آخرین روزهای دهه دوم زندگی اش را به کار و تلاش و جوانی بگذارند، پشت میله های زندان روزها را شب می کند.

داستان محکومیت این جوان شمالی به یکی از روزهای سال گذشته بازمی گردد، وقتی که دو قلاده سگی که حبیب آقا نگهداری می کرده، ناگهان از خانه خارج شده و به جاده می دوند و این خروج ناگهانی سگ ها به سمت جاده موجب منحرف شدن موتورسوار در حال عبور از این منطقه می‌شود.

به دنبال این حادثه، راکب موتورسیکلت علی‌رغم تلاش برای کنترل این انحراف به دلیل شوکه شدن از رفتار بی سابقه دو حیوان دست‌آموز بعد از طی مسافتی در بخش سنگلاخ کنار جاده در یک سراشیبی ۵ متری سقوط می‌کند و از نواحی مختلف بدن دچار آسیب دیدگی شدید می شود.

پارگی رباط، آسیب مینیسک خارجی زانو، جراحت دامیه صورت، صدمات وارده به ساق و نسج نرم قسمت فوقانی زانو و شکستگی استخوان های یک کارگر ساده گیلانی در مجموع حاصل این بی احتیاطی حبیب‌ آقای این ماجراست.

راکب موتورسیکلت که سرپرست یک خانواده سه نفره و کارگر است تحت عنوان قضایی «تسبیب در ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادف رانندگی» با محکومیت دیه‌ای سنگین شکایت می کند.

همین شکایت باعث می شود، حبیب آقای ۲۹ساله از دی ماه سال گذشته تا کنون به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر ببرد.بعد از فرایند طولانی رسیدگی ۴۰ درصد از دیه گذشت می شود و به ۱۰۳میلیون تومان می رسد.

در ادامه این زندانی جرائم غیرعمد ۶۷ میلیون تومان درخواست مساعدت می کند که ستاد دیه با بررسی های انجام داده مبلغ ۴۰میلیون تومان به وی وام می دهد و در نهایت این زندانی بابت ۲۷میلیون تومان در زندان به سر می برد.

خانواده این زندانی طبق استعلام به عمل آمده از سوی گروه تحقیق ستاد دیه تا پیش از محکومیت حبس در خانه استیجاری به سر می‌برند اما بابت ناتوانی در پرداخت اجاره بها به خانه ۷۰ متری پدری آقا حبیب که در حاشیه یکی از شهرهای استان گیلان است نقل مکان می‌کنند و در انتظار آزادی سرپرست خانواده شان هستند.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌ قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز نموده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند.

روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها