رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

ورود مجلس به پرونده برنج آلوده/ احتمال تحقیق و تفحص از وزارت کشاورزی و بهداشت

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص خبر واردات برنج های آلوده به کشور گفت: موضوع برنج‌های وارداتی آلوده فعلا از مبادی غیر رسمی به ما واصل شده ولی در صورت صحت این خبر پس از اتمام بررسی های سازمان غذا و دارو در این خصوص، مجلس از طریق مکانیسم پرسش و پاسخ از وزیر مربوطه تحقیق و تفحق کرده و پیگیر مسئله خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۸۸
ورود مجلس به پرونده برنج آلوده/ احتمال تحقیق و تفحص از وزارت کشاورزی و بهداشت

علی اکبری در گفتگو با جام جم آنلاین پیرامون این مطلب افزود: خبری از منابع مردمی مبنی بر پهلو گیری یک محموله برنج وارداتی آلوده به ما واصل شد که در حال حاضر سازمان غذا و داروی کشور مشغول پیگیری و تحقیقات در این خصوص است.

وی با اشاره به اینکه اطلاعی از مبداء وارد کننده و اینکه در کدام بندر کشور این محموله پهلو گرفته است نداریم، افزود: سازمان غذا و دارو فعلا روی سلامت این برنج ها ابهام دارد و اعلام کرده نیاز به بررسی بیشتر است تا احیانا همچون گذشته که گاها برنج های آلوده به سم آرسنیک وارد کشور شد، این بار جلوی این موضوع گرفته شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس دهم با تاکید بر اینکه از اصل ماجرا خبر دقیقی در دست نیست، تصریح کرد: اخبار در خصوص آلودگی این برنج ها غیر رسمی است و تا حصول اطمینان نمی توان پیش بینی نمود که محموله به چه چیزی آلوده شده است.

اکبری خاطر نشان کرد: چنانچه در این رابطه گزارش مستند و موثق به مجلس ارایه شود در این صورت، با توجه به جایگاه نظارتی رفیع خانه ملت با مسئولین اجرایی کشور اعم از وزیر کشاورزی و نهادهای ذیربط این موضوع بررسی خواهد شد و این مکانیسم در قالب طرح سوال وجود داشته و در صورت لزوم حتما از دستگاه مربوطه همچون وزارت بهداشت- جهاد کشاورزی دعوت به عمل می‌آوریم و در این زمینه اقدام به تحقیق و تفحص می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر منتظر جمع بندی بررسی های وزارت بهداشت در خصوص سلامت این محموله هستیم.

اکبری در پایان پیرامون یکی از اولویت های دستور کار کمیسیون خود در روزهای آتی گفت: موضوعات مختلفی در برنامه کمیسیون قرار گرفته که بحث بهینه سازی مصرف آب در کشور یکی از آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها