این کانال که به صورت خلاقانه توسط جمعی از متخصصین وظیفه شناس اداره می شود، در تمام مدت شبانه روز با ایجاد امکان ارتباطی دو سویه به مسایل و مشکلات خانواده ها در حوزه پزشکی، روانشناسی، تغذیه و مذهبی پاسخ می دهد. ضمن اینکه مطالب ارزشمندی در زمینه مدیریت نیز در این کانال ارایه می شود.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۴۸
کانال مشاوره سلامت خانواده در فضای مجازی راه اندازی شد

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد اجرایی راز شاد زیستن، دکتر علیرضا مخبر دزفولی مدیریت کانال راز شاد زیستن دانش آموخته دکترای حرفه ای پزشکی و دکترای تخصصی روانشناسی است که آخرین تالیفش به نام «چگونه عاشق بمانیم» در عرض کمتر از یک سال 7 بار تجدید چاپ شده است. وی مهمترین دلیل حضور خود و همکارانش در فضای مجازی را برداشتن گامی موثر و غیرشعاری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی خصوصا طلاق، توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در این خصوص و نیز تمرکز ویژه بر حوزه سلامت جسمی و روحی ایرانیان دانست.

دکتر مخبر دزفولی معتقد است با بهره گیری از فضای مجازی می توان نهضتی ایجاد کرد و با فرهنگ سازی مناسب، سبک زندگی را به جاده سلامت جسمی و روحی مردم برگرداند.

مصاحبه خبرنگار ما با مدیر کانال راز شاد زیستن را ملاحظه فرمایید:

شما به عنوان مبدع اصلی کانال راز شاد زیستن، سوابق تحصیلی و تجربی خود را بیان کنید.

اینجانب دانش آموخته دکترای حرفه ای پزشکی و دکترای تخصصی روانشناسی هستم و تقریبا تمام رزومه ی من در حوزه فرهنگی است. ریاست شورای فرهنگی دانشگاههای خوزستان، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، منتخب دو دوره به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی برگزیده اول دانشگاههای کشور، انتخاب به عنوان نویسنده برتر استان خوزستان در هفته ملی هنر انقلاب، دبیری کمیته همبستگی و هویت ملی وزارت علوم، محقق مورد تقدیر کنگره بین المللی روانشناسی خانواده، مولف کتاب های پرفروش نمی از دریا و چگونه عاشق بمانیم و نویسنده ی بیش از سیصد مقاله ی فرهنگی در سایت ها و روزنامه های معتبر کشور و ... بخشی از این رزومه است. ملاحظه می فرمایید که دغدغه اصلی من فرهنگی است.

تاکنون چقدر در اجرای این طرح موفقیت کسب کرده اید؟

کانال راز شاد زیستن، کانال نوپایی است و از عمر آن کمتر از یکماه می گذرد ولی باوجود کانال های متعدد تلگرامی موفقیت کانال راز شاد زیستن قابل توجه بوده است.

پاسخگویی به درخواست ها و مسایل مطرح شده در این کانال برای تان از چه اهمیتی برخوردار است؟

چهار خصوصیت مهم، این کانال را از کانال های دیگر متمایز می کند. اول اینکه نویسندگان آن همگی از چهره های دانشگاهی و متخصص هستند. دوم اینکه اکثر مطالب منتشر شده تولیدی و تدوین شده توسط فرهیختگان و نخبگان علمی کشور می باشد. سوم اینکه ارتباط در این کانال دو سویه است و به مسایل و مشکلات اعضا توسط متخصصین مربوطه پاسخ داده می شود که به جهت فرهنگ سازی برای سلامت روحی و جسمی ایرانیان حرکت جدیدی است. چهارم اینکه در این کانال هیچ خبر یا مطلب استرس زایی درج نخواهد شد.

آیا وقت گذاشتن برای بیماران مجازی، ویزیت بیماران حضوری را با چالش روبرو نمی کند؟

به هیچ وجه. هیچگاه فضای مجازی نمی تواند جایگزینی برای مراجعه حضوری مردم به متخصصین دلسوز رشته های مختلف باشد ولی اتفاقا می توان از این فضا برای پیشگیری از بیماری های روحی و جسمی استفاده کرد و در صورت بروز بیماری هم آنها را به سمت تخصص های مربوطه هدایت و از سرگشتگی مردم جلوگیری و اتفاقا اهمیت مراجعه حضوری به متخصصین مرتبط را به آنها گوشزد کرد.

متخصصانی که در این فعالیت فرهنگی شما را یاری می دهند از چه رده علمی برخوردار هستند؟

عمده عزیزانی که تاکنون به عنوان نویسنده با کانال راز شاد زیستن همکاری دارند دارای مدرک دکتری و یا ارشد رشته های مختلف دانشگاهی هستند که طبیعتا با گسترش اعضای کانال انشاء الله بر تعداد آنها افزوده خواهد شد. بخش مذهبی کانال را هم یکی از روحانیون بسیار خوش فکر و فاضل اداره می کند.

برای درخواست کنندگان ایرانی خارج از کشور جهت اخذ مشاوره تدابیری اندیشیده شده است؟

در پاسخگویی به سوالاتی که برای ادمین کانال ارسال می شود تفاوتی بین هموطنان عزیز ساکن در ایران و خارج از ایران وجود ندارد ولی چنان چه اطلاعات مفصل تری را خواستار باشند امکان مشاوره ی تلفنی برای همه ی اعضا وجود دارد البته در این خصوص باتوجه به محدودیت زمان متخصصین مربوطه و حقیقتا مجاهدت فرهنگی که در اختصاص وقت پاسخگویی به سوالات ارسالی اعضای کانال همین الان دارند، باید با برنامه ریزی جلو رفت.

در صورت ارسال پیام پس از چه مدت زمان نسبت به ارایه ی پاسخ اقدام خواهد شد و بیشترین مشاوره گیرندگان متقاضی مشاوره در چه حوزه ای از سلامت هستند؟

سوالات تا کنون در کوتاه ترین زمان ممکن متناسب با حوزه ی مرتبط با سلامت پاسخ داده شده اند. ولی اگر تعداد اعضا و به تبع ان تعداد سوال بیشتر شود برای افزایش سرعت پاسخ دهی چاره اندیشی خواهد شد و به صورت دسته بندی پاسخ ها ارایه می شود. بیشترین سوالات تاکنون به ترتیب در حوزه روانشناسی (حل و فصل مشاجرات زناشویی، فرزندپروری، اضطراب و ...)، مسایل پزشکی، تغذیه و مذهبی بوده است.

برای عضویت در کانال راز شاد زیستن می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://t.me/joinchat/AAAAAEM51gCWOxsGCgW8-Q

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها