اخیرا فیات کرایسلر و برند جیپ زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند و مدیرعامل این گروه پیش بینی می‌کند که جیپ به یک برند بزرگ جهانی تبدیل شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۱۶
آینده «جیپ» از نگاه مدیران فیات کرایسلر

به گزارش جام جم آنلاین از پرشین خودرو، گروه خودروسازی ایتالیایی-آمریکایی فیات کرایسلر زیرمجموعه‌هایی مثل آلفارومئو، دوج، مازراتی، کرایسلر (جیپ)، فیات و ... دارد. اخیرا مدیرعامل این شرکت، سرجیو مارکیونه در جستجوی یک شریک ادغامی تلاش می‌کند. این موضوع، می‌تواند به معنی‌ جداسازی برندهای آلفارومئو و مازراتی باشد. پیشنهاداتی هم برای خرید گروه فیات کرایسلر مطرح بوده است؛ یک خودروساز چینی در صدد خرید این شرکت بزرگ برآمد که البته به دلیل ارائه پیشنهاد قیمت پایین موفق نشد فیات کرایسلر را خریداری کند. در رأس این معاملات برند جیپ می‌درخشد، چرا؟ چون این خودروساز پتانسیل تبدیل شدن به یک برند بزرگ جهانی را دارد.

طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، فیات کرایسلر انتظار دارد در سال آینده آمار فروش جهانی برند جیپ، ۳۰ درصد رشد کند و به رقم ۲ میلیون دستگاه برسد. در مقایسه با ۳۰۰,۰۰۰ خودروی فروخته شده این برند در سال ۲۰۰۹، این رقم رشد چشمگیری به حساب می‌آید؛ ولی مارکیونه به تحلیلگرها گفته است که این عدد تا بیش از سه برابر هم رشد خواهد کرد تا جایی که جیپ به فروش سالیانه ۷ میلیون خودرو دست یابد؛ این یعنی رقمی بیش از فروش جهانی ۶.۷ میلیونی شرکت فورد در سال ۲۰۱۶.

فرض بر اینکه آمار فروش جیپ طبق انتظار و پیش‌بینی مارکیونه رشد کند؛ این برند به یکی از بزرگ‌ترین برندهای دنیا تبدیل می‌شود. حتی همین الان هم یک تحلیلگر اظهار داشته است که جیپ به تنهایی و بالقوه از کل گروه فیات کرایسلر ارزشمندتر است. با این حساب تعجبی نیست که چرا خودروسازان نسبت به این برند علاقه نشان داده‌اند و طبق گفته یک تحلیلگر به نام ماریان کلر، فروش برند جیپ آخرین گزینه‌ای است که فیات کرایسلر باید به آن فکر کند.

ماریان کلر به خبرنگار بلومبرگ می‌گوید: نمی‌دانم که چطور ممکن است آن‌ها این برند را بفروشند چراکه هر جایگزینی برای آن پیدا کنند به سختی می‌تواند آن‌چه که از دست رفته است را جبران کند.

ظاهرا مارکیونه نگران است که اگر اقدام به فروش جیپ کنند، بقیه شرکت برای سایر شرکای ادغامی جذابیت کمتری پیدا کند. او می‌گوید: ما باید در مورد طبعات و نتایج تصمیمات خود هوشیار باشیم. اگر شروع به کنار گذاشتن چیزهایی کنیم که برای مردم جذاب و پسندیده هستند به یک کسب و کار ضعیف (که از نظر کیفی به سطحی کمتر از استاندارد رسیده است) می‌رسیم که نمی‌تواند به درستی مسیر خود را طی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها