سروش صحت؛ بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون

خوش‌شانس بوده و هستم!

خونسردی عجیبی دارد، حتی وقتی سرش خیلی شلوغ است و سر صحنه است و باید چند سکانس را تا پایان روز بگیرد. حتی وقتی برداشت یک پلان ـ سکانس مثلا 25 بار تکرار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۱۳
خوش‌شانس بوده و هستم!

سروش صحت خونسردی خود را از دست نمی‌دهد، کلامش همچنان آرام می‌ماند و لبخندش را حفظ می‌کند البته اینها را نباید به حساب بی‌خیالی او گذاشت.

موهای سفیدش شاهدی است که این کارگردان ترجیح می‌دهد به جای عصبانی شدن، با آرامش گروهش را مدیریت کند و با واکنشی رفتار کردن انرژی خود و دیگران را هرز ندهد.

در یکی از روزهای پایانی تصویربرداری سری دوم سریال لیسانسه‌ها با سروش صحت هم‌صحبت می‌شویم تا او در میانه ساعات شلوغ کاری کمی برایمان از خودش و شانس‌ در زندگی‌اش بگوید.

به شانس اعتقاد دارید؟

بله صددرصد!

تعریفتان از شانس چیست؟

به نظرم همه می‌دانند شانس چیست! موقعیتی که احتمال وقوعش کم است یا موقعیتی‌ که اصلا به آن فکر نمی‌کردی، اما به یکباره و تصادفی برایت پیش می‌آید و کلی اتفاقات و رویدادهای خوب را برایت به ارمغان می‌آورد.

یعنی به نظر شما یک موقعیت خوب نامش شانس است؟

بله! البته آن موقعیت خاص می‌تواند باعث به وجود آمدن سلسله‌ای از موقعیت‌های خوب بعدی شود یا همان یک موقعیت بماند و تمام شود.

موقعیت خاص، خودش به وجود می‌آید یا فرد نیز در آن نقش دارد؛ شرایط را برای به وجود آمدنش فراهم می‌کند، منتظرش می‌ماند و...؟

اگر شرایط را آماده کرده باشد که دیگر اسمش شانس نیست. شانس موقعیتی است که بدون آماده‌سازی سراغ آدم می‌آید. گاهی این اتفاق در ناخودآگاه او رقم می‌خورد و خود فرد متوجه نیست که آن زمینه و موقعیت را از قبل آماده کرده است .اما واقعیت این است اگر همه چیز را آماده کرده باشد و موقعیت خوبی نصیبش شود، اسمش شانس نیست، تلاش است.

شما روی شانس هستید یا تلاش می‌کنید؟

من همیشه روی شانس هستم.

چرا همیشه روی شانس هستید؟

چون آدم خوش‌شانسی‌‌ام!

اما آدم‌ها خودشان باید بخواهند که اتفاقات خوب برایشان رخ دهد، به ‌هر حال شانس یک‌بار،‌ دوبار در خانه آدم را می‌زند!

هیچ آدمی بدش نمی‌آید مدام شانس در خانه‌اش را بزند.

پس در ناخودآگاهتان دنبال شانس هستید؟

نه! اما وقتی به سیر زندگی‌ام نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم بیشتر اتفاقاتی که برایم رخ داده،خوب بوده هرچند اتفاقات بد هم لابه‌لایش بوده و اشتباهاتی هم داشته‌ام که گاهی اوقات خیلی از انجامشان پشیمان می‌شوم، اما برآیند اتفاقات زندگی‌ام مثبت است و بدون این‌که به آنها فکر کنم، برایم اتفاق افتاده است. اتفاقاتی که به نفعم بوده و مرا در مسیر درست‌تری قرار داده و دیدم را بازتر کرده است.

می‌گویند و ما نیز به این گفته باور داریم که سروش صحت سرشت خوبی دارد. این ذات خوب ریشه در کجا دارد؛ خانواده و نوع تربیت شما یا انتخابی که برای زندگی انجام داده‌اید؟

این لطف شماست!‌ به نظرم در ذات همه آدم‌ها خوبی و بدی، عشق و کینه، غم، شادی، حسادت و بخشندگی و... وجود دارد. این به خود آدم بستگی دارد که کدام ویژگی‌ها را انتخاب کرده و آنها را تقویت یا مهار کند.

یعنی شما احساس‌های درونی خود را مدیریت می‌کنید؟

تا جایی که بتوانم بله! آدمیزاد باید حواسش به مدیریت درونی‌‌اش باشد.

وقتی بچه بودید بیشتر چه کسی شما را تحت‌تاثیر قرار می‌داد، پدر یا مادر؟

مادر و دایی‌هایم.

یعنی از این پسربچه‌‌های به اصطلاح مامانی بودید؟

با مادر و چهار تا دایی‌هایم خیلی رفیق بودم و از همه آنها تاثیر می‌گرفتم.

شوخ‌طبعی را از کی به ارث بردید؟

شوخ‌طبع نیستم که!

کار کمدی می‌سازید اگر شوخ‌طبع نبودید که نمی‌توانستید این کار را برای سال‌های زیادی ادامه دهید؟

اگر شوخ‌طبعی‌ هم دارم از مادربزرگ مادری‌ام به ارث برده‌ام!

از مسیری که در زندگی طی کرده‌اید، راضی هستید؛ به آرزوها و خواسته‌هایتان رسیده‌اید؟

بله!‌ با این توضیح که آدمیزاد هیچ‌وقت قانع نیست، هر جا که باشد دوست دارد باز هم بالاتر برود و بیشتر داشته باشد. اما واقعیت این است که من از موقعیت و جایگاهی که دارم، بسیار راضی‌ام. شاید دوست داشته باشم باز هم به جایگاه بالاتری برسم، اما وقتی به استعداد، توانایی، پشتکار و... خودم نگاه می‌کنم، می‌گویم همین‌جا خوب است!

آدم بااستعدادی هستید؟

همیشه همه چیز من متوسط بوده و هست نه استعداد شگرفی دارم و نه کند ذهنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها