از کنجد و ارده علاوه بر درمان لاغری در درمان اختلالات کبد و کلیه استفاده می‌شود و برای درمان استخوان‌درد و درد مفاصل هم مفید است.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۲۸
لاغری سریع با مصرف «ارده و شیره»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، ارده خوراکی‌ است که از دانه‌های کنجد تفت داده شده و کوبیده شده بدست می‌آید و خود به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی به‌ویژه صبحانه است.

ارده را به طرق مختلفی می‌توان مصرف کرد از جمله می‌توان آن را به‌صورت خالص و بدون هیچگونه افزودنی با نان مصرف کرد یا مواد شیرینی از قبیل عسل، شیره اعم از شیره نبات، خرما، انگور و مربا به آن اضافه و مصرف کرد و میزان افزودنی بسته به ذائقه افراد متفاوت است.

تابستان دارای مزاج گرم و خشک است به همین دلیل افرادی که دارای طبع صفراوی هستند در این فصل شدیداً دچار بحران جسمی و روحی می‌شوند؛ صفراوی مزاج‌ها تحمل گرمای تابستان را ندارند و این افراد در تابستان نباید از مواد غذایی گرم و خشک استفاده کنند و بهتر است از غذاهای با طبع سرد و تر بیشتر مصرف کنند تا به اصطلاح جگر مصرف‌کننده خنک شود.

فصل زمستان، فصل سرد و تر است و معمولاً افرادی که بلغمی مزاج هستند و دارای طبع سرد و تر هستند در این فصل احساس سرمای بیشتری می‌کنند که باید از مواد غذایی گرم مثل عسل، ارده و شیره استفاده کنند.

ارده و شیره یک چاق‌کننده و تقویت‌کننده نیروی جنسی بوده و دیر هضم است؛ منضج دمل‌ها و زخم‌های چرکی و تسکین دهنده درد، گرمی و خشکی عضو است، مزاج گرم و تر دارد و مصلح آن سرکه و عسل است؛ ارده و شیره هر دو گرمی و آب روی آتش برای خلاص شدن از رطوبت سردی‌ خوردن هستند.

از کنجد و ارده در درمان اختلالات کبد و کلیه استفاده می‌شود و برای درمان استخوان‌درد و درد مفاصل هم مفید است؛ به دلیل تحرک بالای کودکان، مصرف ارده و حلوا ارده در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن انرژی لازم به آنها، باعث تقویت حافظه‌شان هم می‌شود، شیره انگور هم درست مانند خود انگور مقدار قابل توجهی ویتامین «آ»، «ب» و «ث» دارد و در ضمن ضد نفخ هم هست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها