معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: در بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های صداوسیما از صاحبان ۲۰۰ اثر برتر جشنواره و بیش از ۴۰ هنرمند و مفاخر کشور تقدیر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۷۸۰
قدردانی دارابی از ۲۰۰ اثر برگزیده جشنواره تولیدات مراکز استان‌ ها

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، علی دارابی در نشست خبری بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها افزود: کردستان سرزمین هنر و فرهنگ است و مریوان چندی قبل به عنوان برترین شهرتئاتر خیابانی دنیا ثبت جهانی شده است.

وی ادامه داد: همچنین کردستان به سرزمین مجاهدت‌های خاموش آب و آیینه و دفاع از وطن مشهور است. در سفری که اخیرا به این استان داشتیم همه چیز مهیا بوده است و مسولان مرکز کردستان برای این جشنواره تدابیر ویژه‌ای اندیشیده اند.

معاون امور استان های رسانه ملی گفت: از پارسال برنامه ریزی‌ها برای بهتر شدن این دوره انجام شد و ۷۰ نفر از هنرمندان و مدیران باتجربه و صاحب نظر به عنوان داوران این دوره انتخاب شدند.

دارابی افزود: از میان تولیدات بازه زمانی ابتدای سال ۹۵ تا پایان بهار ۹۶، ۲۰۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال و ۲۰۰ اثر انتخاب شد.

وی با بیان اینکه در این دوره سه بخش جنبی داریم، افزود: اقتصاد مقاومتی، نشر فرهنگ دفاع مقدس و سلامت بخش‌های جنبی هستند.

دارابی گفت: به علت اینکه قرار است جشنواره‌ای تخصصی مجزا برای پویانمایی برگزار کنیم امسال بخش پویانمایی حذف شده است و بخش فضای مجازی هم برای نخستین بار در این دوره شرکت داده شده است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی افزود: در افتتاحیه و اختتامیه این دوره، از بیش از ۴۰ هنرمند ملی، مفاخر کشور و مدیران سالهای گذشته مراکز استان‌ها تجلیل می‌شود که تقدیر از خانواده مرحوم جبل عاملی، کردان و زنده یاد حمید آخوندی از جمله آن‌هاست.

وی با بیان اینکه هفته فرهنگی هنری کردستان هم از جمله برنامه‌های ما در این جشنواره است، گفت: گروه‌های برنامه ساز کودک و نوجوان مانند فیتیله ای‌ها و خاله شادونه برنامه هایی اجراخواهند کرد.

دارابی ادامه داد: پارسال ۱۳۹۵ و امسال بیش از ۲۰۰۰ اثر به این جشنواره راه یافته است و این گواه رشد کمی و کیفی تولیدات مراکز استان‌ها است.



وی افزود: تا پایان سال ۹۶ همه شبکه‌های استانی ۲۴ ساعته می‌شود و به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در هر استان مستند کارنامه انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تولید می‌شود.

معاون امور استانهای رسانه ملی ادامه داد: در فاصله زمانی سال ۹۵ تا ۹۶ میزان مخاطبان ما در صدا ۳ درصد و در سیما ۲ درصد افرایش پیداکرده است و شبکه‌های استانی چهارمین ترجیحی است که بینندگان برای تماشا انتخاب می‌کنند البته برخی شبکه‌های استانی از جمله کردستان بیش از ۸۵ درصد مخاطب دارند.

دارابی گفت: از پارسال تا امسال ۳۰ سریال فاخر را کلید زده ایم و در حوزه برنامه سازی بسیاری از برنامه هایی که در شبکه‌های سراسری درحال پخش است از تولیدات استان‌ها به حساب می‌اید.
وی افزود: سیناپس ۵۰ قسمت از سریال ۳۰۰ قسمتی‌مان هم نوشته شده و قرار است فریدون حسن پور آن را در گیلان کلید بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها