سه عنوان کتاب دفاع مقدسی، گزینه های برنامه کتاب شب رادیو تهران هستند که قرار است یکی از آنها به مدت یک هفته از ساعت 23:30 با صدای بهروز رضوی برای شنوندگان و علاقه مندان، خوانده شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۶۴
هفته دفاع مقدس از برنامه کتاب شب رادیو

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، سه کتاب گزینه های برنامه کتاب شب رادیو تهران است که پیش بینی شده است یکی از آنها عبارتند از:«زمین سوخته» از احمد محمود، «نخل های بی سر» از قاسمعلی فراست و «کشته عشق» از اسماعیل فصیح در این برنامه بازخوانی شود.

محمدباقر رضایی نویسنده و کارشناس این برنامه گفت: در حال بررسی این سه کتاب هستیم تا از میان آنها یکی را به عنوان کتاب انتخابی، در هفت قسمت 20 دقیقه ای برای بازخوانی آماده کنیم تا مردم و علاقه مندان، در سالگرد روزهای اولیه ی جنگ، یک رمان دفاع مقدسی را در هفت شب پی درپی با صدای گوینده محبوبشان بهروز رضوی از این برنامه بشنوند.

رضایی در مورد ویژگی های این سه رمان افزود: زمین سوخته احمد محمود چندان روایی نیست و بیشتر گفتگو محور است بنابراین تنظیم و خوانش آن در برنامه کتاب شب بسیار سخت و دشوار است اما مطمئنا بهروز رضوی از پس روایت آن برخواهد آمد.

نخل های بی سر اما به خاطر انطباق مفهومی با آرمان های دفاع مقدس بیشتر تن به خوانش رادیویی می دهد ولی چون در واقع یکی از اولین رمان های جنگ بوده، به طرزی دلسوزانه، برخوردها و نظریه هایی در روایت دارد که اگر انتخاب شود باید آنها را نادیده گرفت اما کشته عشق اسماعیل فصیح گرچه تازگی ها و تفاوت هایی با دو رمان دیگر دارد، چون حاوی ماجراهایی است که مطرح کردنشان از دید مردم ما درباره نحوه برخورد رزمنده ها با نیروهای دشمن شاید باورپذیر نباشد، موانعی را برای انتخاب ایجاد می کند، اما شاید بتوان آنها را در تنظیم رادیویی توجیه کرد. در هر صورت، یکی از این سه رمان برای بازخوانی در کتاب شب هفته دفاع مقدس انتخاب خواهد شد که به محض مشخص شدن، به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.

برنامه کتاب شب، کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که یکی از پرشنونده ترین برنامه های صدای جمهوری اسلامی به شمار می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها