تیم والیبال زیر ۲۳ سال ایران با وجود پیروزی مقابل روسیه- تنها تیم بدون شکست این دوره از مسابقات- از صعود به مرحله بعدی باز ماند.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۸۸
والیبالیست‌های جوان روسیه را شکست دادند اما صعود نکردند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم والیبال زیر ۲۳ سال ایران در آخرین دیدار دور مقدماتی رقابت های قهرمانی جهان به مصاف روسیه ابر قدرت، تنها تیم بدون شکست این دوره از مسابقات رفت و موفق شد با نتیجه ۴ بر ۳ این تیم را شکست دهد. روس ها قهرمان دوره گذشته و دارنده مدال برنز دوره قبل تر اما مقابل امیدهای ایرانی راهی به جز شکست نداشتند.

ایران برای صعود به جمع ۴ تیم برتر رقابت ها باید روسیه را با نتیجه ۴ بر صفر، ۴ بر یک و یا ۴ بر ۲ می برد تا در امتیازات و ست شماری هم شرایط بهتری از آرژانتین و روسیه پیدا می کرد اما در نهایت شاگردان خوان سیچلو موفق شدند با امتیازات ۱۵ بر ۱۱، ۱۲ بر ۱۵، ۱۰ بر ۱۵، ۱۵ بر ۱۳، ۲۰ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۱۱ روسیه شکست نا پذیر را به زانو در بیاورند اما این برد برای صعود کافی نبود و ایران در امتیازات نهایی گروه شرایط لازم را نتوانست کسب کند به طوریکه پس از آرژانتین و روسیه در جایگاه سوم ایستاد تا از فردا تلاش خود را برای کسب عنوان پنجم تا هشتمی به کار بگیرد.

در امتیازات پایانی ست سوم که می توانست با برتری ایران همراه باشد داور دیدار نظر خط نگهداران خود را رد کرد و امتیازی حساس را از ایران گرفت و به روسیه داد تا کادر فنی و بازیکنان ایران یک صدا اعتراض شود. این اعتراضات یک کارت زرد و قرمز را برای سیچلو به همراه داشت تا سرمربی ایران یک ست را کامل از بیرون تماشا کند.

با این حال تیم به جریان بازی برگشت و توانست روسیه قدرتمند را در واپسین امتیازات ست هفتم شکست بدهد تا با پیروزی دور مقدماتی را پشت سر بگذارد اما فرمول مسابقات اجازه صعود را به ایران نداد به طوریکه تمام بازیکنان و کادر فنی نمایی از یک تیم برنده را نداشتند و همگی ناراحت سالن را به مقصد رختکن ترک کردند.

تیم والیبال زیر ۲۳ سال ایران از فردا تلاش خود را برای کسب عنوان پنجم تا هشتمی در رقابت های قهرمانی جهان به کار خواهد بست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها