براساس سیاست‌های جدید حمایتی آفریقا

کشاورزان جوان آفریقایـی حمایت می‌شوند

ادسون امپایسی، اقتصاددان ارشد در بخش کشاورزی با اشاره به اهمیت اقتصادی این بخش در آفریقا گفت: بانک توسعه آفریقا (AFDB) به زودی صندوقی با نام «صندوق کارآفرینی جوانان» برای حمایت از شروع کسب و کار جوانان آفریقایی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی دارند، راه‌اندازی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۳۰
کشاورزان جوان آفریقایـی حمایت می‌شوند

امپایسی در ادامه افزود: کشاورزی، بخش در حال رشد با توان بالقوه بالا در این قاره است و بتازگی این بخش بازاری حدود 30 میلیارد دلار داشته که می‌تواند تا سال 2030 به یک تریلیون دلار برسد؛ بنابراین نیاز است بانک توسعه آفریقا از جوانانی که در مشاغل کشاورزی مشارکت دارند، حمایت کند.

وی گفت: برای رهبران آفریقایی ضروری است به کشاورزی به عنوان کسب و کار بیندیشند نه‌تنها کشاورزی سنتی که وسیله امرار معاش است و این امر نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کافی در این بخش برای توسعه آن است.وی تاکید کرد هدف از این برنامه ایجاد فرصت‌های شغلی و اشتغال زنان و مردان جوان با اولویت زنجیره‌های ارزش کشاورزی در کشورهای آفریقایی است.

تحت این برنامه، بانک توسعه آفریقا شش پروژه را در کشورهای نیجریه، زامبیا، مالاوی، کونگو، کامرون و سودان برای حمایت از جوانان در مشاغل کشاورزی با سرمایه‌ای به مبلغ کل 750 میلیون دلار اجرا کرد و امیدوار است تا سال 2018 آن را در 15 کشور گسترش دهد.امپایسی که هم‌اکنون هماهنگ‌کننده این برنامه از سوی آ اف دی بی است، از افزایش جمعیت جوانان بیکار در آفریقا اظهار نگرانی کرد و گفت: بخش کشاورزی می‌تواند گزینه خوبی برای جذب جوانان و کاهش فشار وارده برای استخدام بر بخش صنایع و سایر شرکت‌های تولیدی باشد.وی گفت: آ اف دی بی پروژه‌ای را به نام «اشتغال جوانان آفریقایی» معرفی کرده که راهکاری برای ایجاد 25 میلیون شغل و تأثیرات مثبت آن بر 50 میلیون نفر از جوانان در طول دهه‌های آینده است.

وی گفت برای به انجام رساندن این هدف، راهکار اهداف 2025 ـ 2016 شامل افزایش استخدام فراگیر و کارآفرینی، تقویت سرمایه‌های انسانی و ایجاد ارتباطات بادوام بازار کار با استفاده از سه راهکار مداخلات منطقه‌ای یعنی یکپارچه‌سازی، نوآوری و سرمایه‌گذاری است.امپایسی گفت اندوخته‌ آنها برای آغاز پروژه «فناوری برای تحول کشاورزی آفریقا»، تماس با فرصت‌های مالی برای جوانان به منظور کسب فناوری‌های نوآورانه برای مشارکت در کشاورزی است. او توضیح داد حالت مطلوب این پروژه در نظر گرفتن افزایش سالانه 40 میلیارد دلار برای تصویب کشاورزی مدرن و تجاری به منظور تحول معیشت جوانان آفریقایی بویژه در مناطق روستایی فقیر است.

بنابراین او همکاری شرکای توسعه‌ای برای حرکت کشاورزی از زراعت سنتی به سمت سرمایه‌گذاری شغلی واقعی را خواستار شد و گفت که بسیاری از کشورهای توسعه یافته به این دلیل به سطح بالایی از پایداری اقتصادی دست یافته‌اند که بیشترین اولویت را به بخش کشاورزی دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها