یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس - الاهلی ؛ نمایش قدرت در غرب قاره کهن

پرسپولیس سه‌شنبه شب در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان خواهد رفت.
کد خبر: ۱۰۶۴۴۲۱
اولین ملاقات پرسپولیس و  الاهلی عربستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نود، پرسپولیس و الاهلی تا به امروز در آسیا با هم بازی نکرده‌اند.

پرسپولیس ۱۴ بار در لیگ قهرمانان آسیا با تیم های عربستانی بازی کرده که حاصلش ۴ برد، ۵ باخت و ۵ مساوی بوده است. الاهلی هم در لیگ قهرمانان آسیا ۱۴مرتبه با تیم‌های ایرانی بازی کرده است که حاصلش ۷ برد، سه مساوی و چهار باخت است. با این وجود این دو تیم تا به امروز مقابل هم قرار نگرفتند.

الاهلی در مرحله گروهی با ذوب آهن هم گروه بود که در هر دو بازی برنده شد. پرسپولیس هم در مرحله گروهی با الهلال در یک گروه قرار داشت که هر دو دیدار با تساوی به پایان رسید.

الاهلی در سه بازی قبلی‌اش در آسیا برابر تیم های ایرانی به برد رسیده است. این تیم پیش از این با تیم های ذوب آهن، نفت تهران، سپاهان، استقلال و تراکتورسازی تبریز بازی کرده است. الاهلی دوبار در مرحله حذفی با تیم های ایرانی رودررو شده است. یک بار سپاهان را حذف کرد و یک مرتبه هم توسط نفت تهران حذف شد.

پرسپولیس پیش از این با الهلال، الشباب، الاتحاد و النصر بازی کرده بود. قرمزها خاطره خوشی هم از بازی با تیم های عربستانی در مرحله حذفی ندارند و یک بار توسط الهلال و یک مرتبه هم توسط الاتحاد حذف شدند.

الاهلی دو فصل پیش قهرمان عربستان شد و در فصل گذشته در رده دوم قرار گرفت، پرسپولیس اما مسیری متفاوت را پیمود و پس از نایب قهرمانی در لیگ پانزدهم در لیگ شانزدهم به قهرمانی رسید.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در صورت عبور از الاهلی در مرحله بعد باید به مصاف برنده دیدار الهلال-العین بروند، بدنیست سابقه تقابل پرسپولیس و تیم های ایرانی را با هر کدام از این دو تیم مرور کنیم؛

سابقه بازی با الهلال؛

پرسپولیس و الهلال تاکنون شش بار در لیگ قهرمانان آسیا( فرمت جدید) به مصاف هم رفتند که پرسپولیس یک برد داشته، دوبار الهلالی ها برنده شدند و سه بازی هم مساوی شده است.پرسپولیس و الهلال در مجموع ۱۲ بار مقابل هم قرار گرفتند؛ ۴برد،۵ مساوی و۳باخت، ۹ گل زده و۱۱ گل خورده حاصل کار پرسپولیس برابر الهلال بوده است.

الهلال در لیگ قهرمانان آسیا ۲۳ بار با تیم های ایرانی بازی کرده که حاصلش ۱۰ برد، ۸ باخت و ۵ تساوی بوده است. الهلال در مرحله قبل در هر دو بازی خود با پرسپولیس مساوی کرد.

سابقه بازی با العین؛

العین و پرسپولیس هرگز در لیگ قهرمانان آسیا با هم بازی نکردند اما در جام باشگاه های آسیا در سال ۷۹ به مصاف هم رفتند. پرسپولیس یک بار العین را شکست داد و یک دیدار دو تیم مساوی شد.

پرسپولیس تا به حال شش مرتبه مقابل اماراتی ها در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته است. چهار برد، یک مساوی و یک باخت حاصل کار پرسپولیس برابر نمایندگان اماراتی در لیگ قهرمانان محسوب می شود. پرسپولیس در این پنج بازی ۱۷ گل زده و ۹ گل خورده داشت.

العین تا کنون ۲۱ بار در لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم‌های ایرانی قرار گرفته است، ۹ بار پیروز شده و ۳ بار تیم‌های ایرانی موفق به برد شده‌اند. ۹ بازی هم به تساوی کشیده شده است.

العین در مرحله گروهی با ذوب آهن هم گروه بود که یک مساوی و یک برد آورد. در مرحله یک هشتم نهایی هم به مصاف استقلال رفت، بازی رفت را یک-صفر باخت و در بازی برگشت شش-یک پیروز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها