رئیس سازمان صداوسیما در اجلاس سراسری روز جهانی مسجد مطرح کرد

تولید محتوای پاک در مقابله با تهدیدات نرم دشمن

رئیس رسانه ملی در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد گفت: مساجد مرکز هویت سازی و انسان سازی در تاریخ ما بوده‌اند و بر این اساس برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان باید نقش آن بازتعریف و بازشناسی شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۹۴
تولید محتوای پاک در مقابله با تهدیدات نرم دشمن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صداوسیما، دکتر علی‌عسکری رئیس رسانه ملی در همایش روز جهانی مسجد که با حضور ائمه جماعات مساجد در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به جایگاه مساجد در فرهنگ سازی اظهار داشت: مساجد مرکز هویت سازی و انسان سازی در تاریخ ما بوده اند و همچنین بزرگترین مرکز تاریخ ساز در دنیای اسلام را می‌توان مساجد دانست، وی افزود: مساجد همواره مرکز نشر علم و دانش و گسترش فرهنگ به توده‌های مردم بوده است.

دکتر عسکری با اشاره به نقش ویژه روحانیون در تقویت جایگاه مساجد تصریح کرد: روح مسجد روحانی مسجد است که به آن جان می بخشد و تحولات جامعه را رقم می‌زند و در ارتقای آن نقش اساسی داشته و دارد و از سویی مساجد قلب شهرها و روستاها محسوب می شوند و اگر حال مسجد خوب باشد حال جامعه هم خوب است.

وی یادآور شد: مساجد در گذشته‌ای نه چندان دورنقش تمدن‌سازی داشتند، اگر به تاریخ برگردیم، مساجد قله‌های بلندی را در تاریخ ما رقم زدند و شکل‌گیری شخصیت بزرگان ما از همین مساجد بوده است.

رئیس صداوسیما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تلاش جهادگونه برای ارتقاء مساجد به عنوان هسته مقاومت خاطر نشان کرد: همه ما هویت‌مان را از مساجد و برنامه‌های آن گرفته‌ایم، مساجد خدمات بزرگی به جامعه کرده‌اند و نقش تمدن‌سازی دارند، براین اساس باید برای ارتقاء مساجد به صورتی جهادگونه قیام کنیم.

عسکری ادامه داد: مساجد همواره و به خصوص در شرایط سال های اول انقلاب کانون حل و فصل مشکلات مردم بودند و در زمان دفاع مقدس هم نقش مهمی در بسیج مردمی داشتند و همانند سنگرها عمل کردند.

وی افزود : امروزکشور و مردم ما در معرض شدیدترین جنگ فرهنگی تاریخ قرار گرفته است و دشمن تلاش می‌کند تا نقش مساجد را کمرنگ کند، بر این اساس نقش مساجد برای مقابله با این نفوذ فرهنگی باید بازشناسی و بازتعریف شود.

دکتر عسکری با بیان این نکته که مساجد زمانی برترین رسانه ها محسوب می شدند و نقش برجسته ای در فرهنگ‌سازی داشتند، خاطرنشان کرد: امروز در دنیای مدرن و با خلق رسانه‌های جدید، تلاش می شود تا نقش رسانه‌ای مساجد تخریب و تضعیف شود، به همین دلیل بازگرداندن مساجد به جایگاه اصلی‌شان در اولویت کار رسانه ملی قرار گرفته است و در این مسیر برای حمایت از جریان‌تمدن‌ساز مساجد، قرارگاه مسجد در صدا و سیما تاسیس شده است.

رئیس صدا وسیما با اشاره به نقش فرهنگ ساز و هویت ساز مساجد گفت:صدا و سیما برای ارتقاء جایگاه مساجد برنامه ای ویژه دارد.

وی افزود: در دنیای جدید، با شکل‌گیری فضای مجازی، تولید محصولات فرهنگی آسان‌تر شده است و لذا ما باید به صورت هوشمندانه و متعهدانه از این فضای رسانه ای بهره ببریم و کار تولید محتوای فاخر و پاکیزه را برای تقویت نقش مساجد کلید بزنیم.

دکتر عسکری در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت تولید محتوای پاک در مقابله با تهدیدات نرم دشمن اشاره و تصریح کرد: متاسفانه غرب با ترویج محتواهای مخرب در فضای مجازی برای استهاله فرهنگی جوامع تلاش می کند و در این مسیر تنها راه مقابله، تولید و انتشار محتواهای پاک در این فضا است که این کار با همکاری و همراهی جمعی همه دستگاه‌های درون نظام امکان پذیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها