وزیر پیشنهادی نفت گفت: در ۴ سال آینده تمام میدان‌های مشترک باید تعیین تکلیف شوند و جذب منابع و سرمایه‌‌های خارجی با هدف توسعه اشتغال خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۶۷
۱۲۰ میلیارد دلار منابع خارجی جذب می‌کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت عصر امروز (شنبه مردادماه) در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود طی سخنانی ضمن تشکر از اظهارات موافقان و مخالفش گفت: نفت تنها یک کالا نیست، بلکه دارای ابعاد مهم سیاسی و اقتصادی است و در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اهمیت حوزه نفت گفت: همین مسئله باعث شده دشمنان از طریق آن ما را تحریم کنند و کارکنان این بخش به نوعی رزمندگان خط مقدم هستند.

زنگنه با اشاره به بررسی برنامه‌ پیشنهادیش از سوی نمایندگان مجلس گفت: عمده مطالبات و نگرانی‌های نمایندگان در این بخش معطوف به حوزه‌هایی چون توسعه میدان‌های مشترک، تسریع در انعقاد قراردادهای نفتی، پرهیز از خام‌فروشی و توجه به تولید داخل بود.

وزیر پیشنهادی نفت با اشاره به برنامه پیشنهادی خود و با بیان اینکه 47 درصد برنامه پیشنهادی من منطبق با اسناد بالادستی است، گفت: برنامه پیشنهادی من در این حوزه روشن، شفاف و منسجم است. طبق نظر مجلس برنامه پیشنهادی با اسناد بالادستی مغایرت ندارد و با برنامه ششم توسعه همخوانی و هم پوشانی خوبی دارد.

زنگنه افزود: اعتقاد داریم وزیر نمی‌تواند برنامه دهد. برنامه چیزی است که در قانون ابلاغ می‌شود و وزرا راهبردها و راهکارهای خود را برای تحقق برنامه‌ها بیان می‌کنند.در تحققق برنامه‌ها همه اسناد بالادستی از سیاست‌های مقام معظم رهبری تا برنامه ششم، را مورد توجه قرار دادیم.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم نسبت به جذب 120 میلیارد دلار منابع خارجی اقدام کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها