روز 26 مرداد 1369، میهن اسلامی شاهد حضور عزیزانی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های مخوف رژیم بعثی صدام، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می‌گذاشتند.
کد خبر: ۱۰۶۳۳۳۷
روز پیوند اشک‌ها و لبخندها
بی‌تردید این روز یکی از خاطره‌انگیز‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند و آنها توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، با وجود درد و بیماری جسمی، با صلابت و اعتقاد راسخ، رشادت و سلحشوری ملت بزرگ و پرافتخار ایران را نمایندگی کنند و پس بازگشت به میهن اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای ماندگار در همه عرصه‌ها باشند.

در این روز اشک‌ها و لبخندها با هم عجین شده بود تا انتظار یعقوبیان را به وصال یوسف‌ها پیوند دهند و در این میان چه دیدنی بود سجده شکری که آزدگان با ورود به کشور بر خاک میهن در مرز خسروی به جای آوردند و چه زیبا بود تجسم حضور فرزندان وطن در آغوش سرزمینی که غیرتش آوازه جهان و جهانیان شده بود.

زمان ورود آزادگان به وطن آن‏قدر شورآفرین بود که هیچ تقویمی نمی‌تواند شکوه آن روز را در خود ثبت کند، مردان عملیات خیبر، کربلا و بیت‌المقدس اینک سرفراز ازهمه سال‌های اسارت و تحمل دوری به میهن بازگشته بودند. آزادگان ما، وارثان شهیدانند و ماندند تا نامشان را گرامی و راهشان را ادامه دهند، این یادگاران دفاع مقدس و روزهای آتش و خون، با گام‌های مطمئن و دل‌های سرشار از عشق و ایمان به خدا و وطن، برای رسیدن به قله‌های فتح و ظفر ایستاده‌اند؛ پس ما نیز باید صبوریشان را ارج نهیم و پای غفلت بر آن نگذاریم.

انتقال این فرهنگ غنی و ماندگار، رسالت بزرگ ما خادمان ملت در رسانه ملی است و بر این اساس هرچه خلاقیت و هنر و فناوری به‌کار گرفته شود، جای دارد و نظام اسلامی نیز باید از همه امکانات موجود در راه ثبت این حرکت ارزشی ـ فرهنگی بهره‌برداری کند تا اثر مجاهدت و مقاومت وصف‌ناپذیر این رسولان انقلاب، به صورت فرهنگ مصور و مکتوب و به مثابه کلید راه هدایت برای نسل آینده و همه بیداردلان و آزادگان جهان محفوظ بماند. ضرورت دیگر، چاره‌اندیشی در ترویج این فرهنگ در جامعه است و تأثیرپذیری فرهنگ شهر از فرهنگ جبهه و جنگ مقاومت در اسارت.

مسلم رحیمی

مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها