«جام‌جم» ‌از عدم توجه دولت‌ها به بخش خصوصی گزارش می‌دهد

بخش‌ خصوصی حاشیه‌نشین اقتصاد‌ ایران

این روزها بسیاری از افراد به دنبال شغلی برای گذران زندگی و معیشت هستند و با توجه به اوضاع اقتصادی و رکودی که گریبان جامعه را گرفته است متاسفانه سایه بیکاری همه جا خود را نشان می دهد. در این میان اغلب مردم نخستین و بهترین گزینه ای که در ذهن شان نقش می بندد به اصطلاح کارمندی در بخش دولتی است.
کد خبر: ۱۰۶۳۱۳۹
کارآفرینی و فروش زمان

اما کمی تامل در انتخاب شغل خوب است چرا که ما یکی از با ارزشمند ترین امکان زندگی خود که زمان یا وقت نام دارد را میفروشیم تا بتوانیم در قبال آن حقوقی دریافت کنیم.

فروش زمان در فرهنگ امروزی ما اگر به حالت ثابت قراردادی یا همان استخدامی درآید تبدیل به افتخار برای آن فرد می شود. استخدامی اصطلاحی است که تقریبا تمامی افراد جویای کار به دنبال آن هستند. این موضوع به یک شیوه یا فرهنگ کاریابی در جامعه تبدیل شده است.

اگر بتوان این افتخار یا ارزش استخدام را برای فکر و کار خود انجام دهیم قطعا بخش بزرگی از مشکلات بیکاری در جامعه از بین می رود. تفکر برای خود کار کردن در پساذهن تمامی افراد وجود دارد اما با وجود شیوه کنونی اطلاع و انتخاب شغل اولین فکر همان کارمندی است.

فروش زمان به دیگران بیشترین چیزی است که جوانان جویای کار به ذهنشان میرسد. اگر بتوان این ذهنیت را به سمتی سوق داد که هرکس زمان خود را به خود بفروشد افتخارات و موفقیت های بیشتری کسب خواهد کرد و خود را به جای مستخدمی، تبدیل به کارآفرین می کند. کارآفرینی که خود وقت دیگران را نیز برای خود میخرد و از آن خود میکند.

مصطفی زاهدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها